مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور با اشاره به بررسی طرح جامع شهر تهران در جلسه شورای‌عالی شهرسازی خاطرنشان کرد که بررسی این طرح نیمه اول اسفندماه پایان می‌یابد. مهندس یارمند در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به ارائه طرح جامع شهر تهران از سوی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به شورای‌عالی شهرسازی و معماری تصریح کرد: بررسی طرح جامع یک شهر ۹میلیون نفری نیاز به حداقل زمان چند هفته‌ای دارد و شورا باید این طرح را تا نیمه اسفندماه سال‌جاری بررسی کند.

وی یادآور شد: برخی موارد چون موضوع تقسیمات کشوری در حیطه مسوولیت شورای‌عالی شهرسازی نیست و این شورا تنها مواردی را در طرح جامع شهری‏، بررسی و به دولت پیشنهاد می‌کند. مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور با اشاره به این که در طرح جامع شهر تهران هیچ افزایش سطحی دیده نشده، گفت: در برنامه‌ها و راهکارهای ارائه شده، پیش‌بینی شده که جمعیت تهران تا سال ۱۴۰۵ (۱۰ سال آینده) حدود یک‌میلیون نفر افزایش یابد و محدوده فعلی پاسخگوی این جمعیت خواهد بود.

وی با اشاره به نگرانی‌های موجود در خصوص ترافیک شهر تهران اظهار داشت: ترافیک شهر تهران، بافت‌های فرسوده و تراکم از مهم‌ترین محورهای مورد بررسی در طرح جامع شهر تهران است.

یارمند افزود: وضعیت نابسامان تراکم در طرح جامع با ارائه ضوابطی جدید حل خواهد شد و در جلسه آینده شورای‌عالی شهرسازی این ضوابط مطرح می‌شود. به عقیده وی، در این طرح مهم‌ترین و اساسی‌ترین راهکار برای رفع معضل کمبود زمین در پایتخت، ساماندهی بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده تا شهر از فضاهای بلا استفاده آنها بهره‌مند شود.