قائم مقام معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران از تصمیم‌گیری برای حریم جدید ساخت و ساز در تهران و ارائه آن به شورای اسلامی‌شهر خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، مهندس ابوالقاسم وحدتی اصل، با اشاره به ساخت و ساز در ارتفاعات مختلف شهر تهران، از تصمیم‌گیری برای خط جدید ساخت و ساز و ارائه آن برای تصویب نهایی به شورای شهر خبر داد و گفت: یکی از حریم‌های ساخت‌وساز در شمال شهر تهران خطی بود که در طرح جامع اول تهران تعریف و از سال ۴۹ به اجرا گذاشته شده بود.

وی افزود: این طرح مربوط به محدوده ۲۵ ساله شهر تهران بود که در آن ارتفاع ساخت‌وساز متفاوت، بعضی جاها تا ۱۷۰۰ متر و بعضی نقاط دیگر بالاتر و حدود ۲هزار مترتعریف شده بود.

وحدتی در ادامه گفت: در این طرح بر اساس قوانین آن سال‌ها، می‌توانستند حریم ساخت و ساز را طی سالیانی که در افق طرح در نظر گرفته شده بود،هر ۵ سال به مقداری اضافه و به محدوده ۲۵ ساله برسانند. وی در مورد حریم ۱۸۰۰ متر و ساخت و ساز در این خط اظهار داشت: در طرح تجدید نظر که برای طرح جامع تهران در سال ۷۰ در نظر گرفته شد، خط ۱۸۰۰ متر را به عنوان خطی که بالاتر از آن نباید ساخت و ساز شود در نظر گرفتند و قرار شد حریم قبلی که همان محدوده ۲۵ ساله بود، تخریب شود.