هزینه نظارت مهندسان و ناظران در بخش مقاوم‌سازی بناهای روستایی به منظور استقبال روستاییان از این طرح به حدود یک سوم کاهش یافت. فرماندار شهرستان نظرآباد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر با اعلام این مطلب اظهار داشت: بازسازی و مقاوم‌سازی بناهای روستایی یکی از دغدغه‌های جدی مسوولان در سال‌های جاری است و اعتبارات خوبی نیز به این موضوع تخصیص یافته است.

علی حدادی افزود: به‌رغم اختصاص اعتبارات به دلیل عدم توانمندی در پرداخت وام و هزینه‌های سنگین ساخت و ساز، روستاییان از این طرح به نحو مطلوب استقبال نکرده‌اند، به گونه‌ای که در شهرستان نظرآباد از یک هزار و ۵۰۰ روستایی واجد شرایط دریافت وام تنها ۴۰۰ نفر برای دریافت آن اقدام کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور استقبال روستاییان از این طرح و نیز تشویق ضمن کاهش هزینه نظارت از متری ۲۰هزار ریال به هفت هزار ریال و نقشه‌کشی‌های ساختمان آنها به صورت رایگان صورت می‌گیرد که این موضوع خود رقمی بالغ بر سه‌میلیون ریال کمک محسوب می‌شود.

حدادی یادآور شد: در سال جاری ۸۰‌میلیارد ریال اعتبار ویژه به مقاوم‌سازی بناهای مسکونی روستایی نظرآباد اختصاص یافته و در سایر نقاط کشور نیز اعتبارات خوبی به مقاوم‌سازی تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد: فرسودگی بناهای روستایی در نظرآباد موضوعی جدی است و با توجه به اعتبارات و تسهیلات منظور شده از روستاییان توقع می‌رود از این طرح استقبال بیشتری به عمل آورند.

به گزارش مهر، وام‌های مقاوم‌سازی بناهای مسکونی تا سقف ۵۷میلیون ریال با نرخ کارمزد چهار درصد در اختیار واجدین شرایط قرار می‌گیرد.