گران‌ترین خانه‌های جهان جز قیمت، نقطه اشتراک دیگری ندارند. در حالی که از قصرهای چند 100‌میلیون دلاری انگلیس و آمریکا تا خانه‌های زیر 10‌میلیون دلاری در آفریقای‌جنوبی در این فهرست وجود دارند، اما بیشتر آنها در نقاط بسیار معروف و ارزشمندی همچون ساحل طلای استرالیا و یا مراکز تجاری بزرگ مثل نیویورک و لندن قرار دارند. بنا بر گزارش منتشره توسط شرکت مسکن «نایت فرانک» که در مجله «اسکان بین‌المللی 2006» منتشر شد، بازار مسکن در سال 2005 به شدت رشد داشته و خرید خانه‌های دست دوم، فاکتوری اساسی در این زمینه بوده است.
به گزارش «بازتاب» به نقل از «ام.اس.ان.بی.سی» این شرکت همچنین پیش‌بینی کرده که امسال، خریداران مسکن در اقتصادهای در حال رشد، در خارج از کشورهایشان، به دنبال مسکن خواهند گشت.به گفته «لیام بیلی»، رییس تحقیقات مسکن این شرکت، این حرکتی است که از حدود پنج سال پیش با خریداران روسی آغاز شد. این خریداران پولدار به لندن آمده و قیمت‌ها را به شدت افزایش دادند. ما هم‌اکنون پیش‌بینی می‌کنیم که چنین حرکاتی در چین و برزیل نیز آغاز شود.
آمریکا دارای بیشترین‌میلیونرها است، اما کشورهایی مانند چین و هند نیز توانایی بالقوه در این کار دارند. در هنگ‌‌کنگ، قیمت‌ها از سال 2003 تا 2005 دو برابر شده و علت هم حضور پولدارهای چینی هستند. رشد اقتصادی دبی نیز باعث خریدهای کلان در خارج از امارات، به ویژه در لندن شده است.ما تلاش کردیم که ده خانه گران جهان را با تحقیق در کلیه شرکت‌های بزرگ مسکن در شش قاره جهان پیدا کنیم، اما ممکن است عده‌ای گزارش‌هایی را به ما نداده باشند.
سال گذشته، تنها یک محل بود که بیش از ۱۰۰میلیون قیمت داشت و امسال این آمار به چهار عدد رسیده است.نخستین خانه uptown court، یک قصر جدیدالاحداث در انگلیس است. این خانه دارای ۱۰۳ اتاق و پنج استخر است. تنها چیزی که ندارد، یک مالک است.خانه بعدی در «پالم بیچ» است، خانه‌ای با کف مرمر و منظره‌ای بسیار زیبا به سوی اقیانوس.به رغم افزایش شدید قیمت‌ها، باید به این نکته هم توجه کنیم که تعداد‌میلیونرها نیز نسبت به دو دهه گذشته از ۱۴۰ نفر به ۷۹۳ نفر رسیده است، افرادی که توانایی خرید خانه ۱۰۰‌میلیونی را دارند.

شماره 1: 139‌میلیون دلار up down Court ویندلزهام انگلیساین
خانه دارای ۱۰۳ اتاق، ۵ استخر و یک سالن با ۵۰ صندلی است. یک زمین اسکواش، سالن بولینگ و زمین تنیس، به نظر نمی‌رسد شما حتی یک بار هم این خانه را ترک کنید مگر برای دیدار با ملکه در قلعه Winders.

شماره 2: 135‌میلیون دلار ـ استاروود استیت، آسپن، کلرادو
محل سکونت سابق شاهزاده بندر بن سلطان عبدالعزیز، سفیر سابق عربستان در آمریکا. زمین ۹۵ هکتاری با پانزده اتاق خواب و شانزده حمام، چندین ساختمان کوچک‌تر یک زمین تنیس و یک استخر.

شماره 3: 135‌میلیون دلار مزون دولمیت. پالم بیچ
خانه‌ای که در حراجی در سال ۲۰۰۴ به قیمت ۲۵/۴۱‌میلیون دلار خریداری شد با منظره‌ای زیبا، یک اتاق رقص باله. یک استخر با ۱۰۰ پا طول و بالکنی ۴۷۵ پایی به سمت اقیانوس.

شماره 4: 100‌میلیون دلار واترفرانست استیت، استانبول ترکیه
خانه‌ای استثنایی در سه ربع هکتار درست در تنگه بوسفور. دارای ۶۴ اتاق، گچ‌بری‌های طلاکاری‌شده و چلچراغ‌های کریستال.

شماره 5: 92‌میلیون دلار توپراک مانسیون، لندن، انگلیس
نتیجه سرمایه‌گذاری یک ترک پولدار در لندن این خانه است. ۳۶۰۱ متر زیربنا با پلکان‌های بزرگ، چهار آشپزخانه و یک سالن با ۸۰ فوت طول. یک مجموعه سرگرمی نیز با یک استخر در ساختمان موجود است. حمام و سونایترک و ۲ هکتار زمین و باغ.

شماره 6: 75‌میلیون دلار، تری پوندز ـ بریج همپتون نیویورک
این خانه دارای ۱۴ باغ، یک استخر ۷۵ پا طول و یک ساختمان مخصوص مهمان است.