سعیدی‌کیا: آغاز ساخت مسکن برای اقشار کم‌درآمد از سال 86

از سال آینده برای ساختمان‌هایی که در ساخت آنها الگوهای بهینه‌سازی ملی مصرف سوخت رعایت شود، یارانه پرداخت خواهد شد. به گزارش ایسنا، محمد سعیدی‌کیا، وزیر مسکن و شهرسازی، با بیان این مطلب در جریان افتتاح مجتمع مسکونی ۱۶۸ واحدی نسترن اردبیل با بیان این که عمده‌ترین مصرف سوخت در کشور ما در ساختمان‌ها اتفاق می‌افتد، افزود: باید با در نظر گرفتن اهمیت این ماده و رعایت اصول ساخت و ساز، مصرف سوخت در این بخش به حداقل ممکن برسد.

او درباره ساخت مسکن شهری گفت: از سال ۸۶ کار ساخت مسکن در زمین‌هایی که از قبل خریداری و به کمک شرکت‌ها و تعاونی‌ها آماده‌سازی می‌شود، آغاز خواهد شد و این ساختمان‌ها از طریق تعاونی‌ها به اعضای واجدالشرایط یعنی آنهایی که تاکنون مسکن نداشته‌اند و ساکن واقعی شهر مربوطه بوده و به لحاظ مالی کم‌درآمد هستند واگذار می‌شود.

سعیدی‌کیا تصریح کرد: برای واگذاری نیز ۸۰‌درصد وام پرداخت خواهد شد که سود آن ۱۰‌درصد با بازپرداخت پلکانی در مدت ۱۵ سال است که در حال حاضر مقدمات کار خریداری زمین‌ها فراهم شده و در صورت مشارکت دیگر دستگاه‌ها در چند سال آینده آرامش نسبی در بخش مسکن کشور ایجاد خواهد شد.

وزیر مسکن و شهرسازی با بیان این که در ۱۰ سال گذشته ۳۰۰‌هزار واحد مسکونی روستایی ساخته، بسترسازی و تعمیر شده است، گفت: تاکنون از سهم اعتبارات سال ۸۴ که از خرداد‌ماه امسال آغاز شده، کار عملیات نوسازی ۱۵۰‌هزار واحد مسکونی شروع شده است و طبق ابلاغیه سهم سال ۸۵، کار ساخت و ساماندهی ۲۰۰‌هزار مسکن روستایی دیگر نیز در مرحله آغاز قرار دارد.

سعیدی‌کیا اظهار کرد: طبق برنامه چهارم ظرف کمتر از ۱۰ سال کل مسکن روستایی کشور باید نوسازی شود که با اجرای این طرح‌ها از جمله طرح هادی کار عظیمی در کشور صورت می‌گیرد و به ماندگاری مردم در روستاها کمک شایانی خواهد شد.