پیش‌فروش واحدهای مسکونی شهر آفتاب
سعید عامری- اگرچه بازار خرید و فروش مسکن در منطقه آزاد کیش، رونق سال‌های گذشته را ندارد اما آن گونه که مدیران دفتر فروش «شهر آفتاب» می‌گویند؛ از پیش‌فروش واحدهای مسکونی این شهرک، استقبال زیادی شده است.
«شهر آفتاب»، مجموعه توریستی در سواحل لاجوردی و زیبای جزیره کیش، در مجاورت هتل بزرگ داریوش قرار گرفته است. این مجموعه از موقعیت منحصر‌به‌فردی برخوردار است.

برج‌های 8 تا 16 طبقه رو به دریا و مشتمل بر امکانات اقامتی - تفریحی، فروشگاه‌های متنوع، پلاژهای اختصاصی، باشگاه ورزش‌های دریایی، اسلکه‌های تفریحی با امکان‌ پارک و حفاظت از قایق‌های شما، هتل و رستوران‌های متعدد و دیگر امکانات سیاحتی - تفریحی این شهرک، منحصربه‌فرد طراحی شده است. شهر آفتاب در زمینی به مساحت 125هزار مترمربع در سه فاز مشتمل بر 21 بلوک با متراژهای مختلف در دست اجرا و بهره‌برداری است.
از این مجموعه بزرگ مسکونی، تجاری، تفریحی در فاز ۱ تعداد ۶۰بلوک تحویل شده و در حال بهره‌برداری است. ۴بلوک از فاز ۲ در مرحله اسکلت هستند که برای پیش‌فروش عرضه می‌شوند که طراحی، ساخت‌ و نظارت فنی بر اجرای بلوک‌های ۱۶طبقه توسط شرکت‌های مهندسی خارجی انجام پذیرفته است.
امکانات مجموعه شهر آفتاب با امکانات توریستی، تفریحی و ورزشی شهر آفتاب در سواحل زیبای کیش عبارتند از: استخر اختصاصی بانوان، آقایان و کودکان، سونا و جکوزی، سالن‌های تنیس، والیبال و بسکتبال، سالن پینگ‌پنگ و اسکواش و سیستم مداربسته تلویزیونی و اینترنتی همراه با رستوران‌های متنوع و پیست دوچرخه‌سواری از دیگر امکانات رفاهی این مجموعه به شمار می‌رود.
با همه امکانات رفاهی که برای ساکنان آینده این مجتمع مسکونی در نظر گرفته شده است، مهندسین ساخت این پروژه از واحدهای تجاری و اداری در این منطقه غافل نشده‌اند. فضاهای تجاری در نظر گرفته شده ترکیبی از واحدهای تجاری ۵۰متر به بالا است که تعداد آنها حدود ۲۰۰واحد برآورد می‌شود. این واحدها در دو طبقه با ترکیبی موزون و دلپسند و با پرسپکتیوهای متنوع طراحی شده است. فروشگاه‌های بزرگ که می‌توانند شعبه فروشگاه‌های بین‌المللی باشند، به این محیط تجاری رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متعدد با معماری روز را هم اضافه کنید.
در بالای مجموعه تجاری، واحدهای اداری قرار گرفته است، به نحوی هم پیش‌بینی و طراحی شده است که می‌تواند حداکثر دید از دریا را داشته باشد. برج‌های اداری به این ترتیب طراحی شده است که ارتباط مستقل از بیرون داشته باشد. همچنین آسانسورهای جداگانه اداری ترتیب داده شده است.
محوطه‌ای در صفحه معرفی واحدهای تجاری وجود دارد که برای تامین پارکینگ‌های مجموعه‌های مسکونی و تجاری و اداری دو طبقه زیرین مجموعه تجاری (هم‌کف و اول) برای پارک اتومبیل‌های ساکنین و مراجعین در نظر گرفته شده است. فضای سرپوشیده این پارکینگ‌ها از مزایای خوب برای تمام اتومبیل‌های ساکنان این مجتمع است که ۸۵۰ واحد پارکینگ نیاز کلیه ساکنین و مراجعین را میسر خواهد ساخت.
نحوه پیش‌فروش
بلوک‌های سپهر، خورشید، بلوک I و بلوک H که به صورت فروش اقساطی است و در ۲۴ ماه آخرین زمان تحویل واحدهای این ۴بلوک است. اما شرایط و نحوه پرداخت برای آن دسته از خریدارانی که مایلند خرید اقساطی با حداقل شرایط انجام دهند به شرح زیر است.
* 30درصد از بهای آپارتمان‌ نقدا در زمان عقد قرارداد
* ۶۰درصد از کل بهای آپارتمان در طول ۸ الی ۱۶ ماه به صورت اقساط
* 50درصد از کل بهای آپارتمان زمان تحویل آپارتمان
* ۵۰درصد از کل بهای آپارتمان زمان تنظیم سند قطعی آپارتمان
تخمین زده می‌شود که تحویل واحدهای آپارتمانی شهر آفتاب به ترتیب زیر باشد.
بلوک مهر: ۲۰ماهه، بلوک I: م۶ماهه، بلوک خورشید: ۱۴ماهه، بلوک H: ۶م۶ماهه، بلوک سپهر: ۱۶ماهه که لیست قیمت‌های آن در پایان مطلب آمده است.