تامین 80درصد قیمت مسکن توسط لیزینگ ها

به گفته عضو هیات‌مدیره بانک انبوه‌سازان، سال آینده لیزینگ انبوه‌‌سازان به همت بانک‌های خصوصی قوی‌تر می‌شود‌. مجتبی بیگدلی در گفت‌وگو با خبرگزاری موج، اظهار داشت‌: ‌در بستر بانک‌های خصوصی لیزینگ مسکن و تامین ۸۰درصد قیمت مسکن در کشور آغاز شده، اما این فعالیت هنوز گسترده نیست‌.

وی با خاطرنشان ساختن این موضوع که بانک پاسارگاد و بانک پارسیان در زمینه لیزینگ مسکن در کشور پیشگام بوده‌اند تصریح کرد‌: اعتقادم بر این است که بانک‌های خصوصی ظرف یک یا دوسال آینده فعالیت خود را در زمینه لیزینگ مسکن گسترده ‌تر کنند.

وی تاکید کرد : سیستم بانکی نتوانسته آن‌طور که در خور استعداد بخش مسکن بوده به نیازهای مالی و تامین منابع برای بخش مسکن کشور اعم از تولید‌کنندگان و متقاضیان مسکن پاسخگو باشد‌.

وی با تاکید بر این موضوع که سیستم بانکی در تامین منابع مالی مورد‌نیاز به منظور خرید مسکن موفق نبوده است اظهار داشت‌: ‌بانک‌های دولتی در‌حال‌حاضر تنها ۱۵ تا ۲۰درصد قیمت مسکن را وام می‌دهند، در حالی که این رقم در سایر کشورهای دنیا ۸۰ تا ۹۰درصد قیمت مسکن است‌.

وی با تاکید بر این موضوع که لیزینگ مسکن می‌تواند بخشی از مشکلات بخش مسکن را مرتفع کند، اظهار داشت‌: انبوه‌‌سازان معتقدند که سال آتی به منظور فعال شدن تامین منابع مالی بخش مسکن توسط بانک‌ها سال تعیین‌کننده‌ای است‌.

وی تاکید کرد‌: لیزینگ مسکن به لحاظ حقوقی و بازگشت منابع مالی به بانک و یا شرکت عامل مشکلی ندارد‌.

بیگدلی گفت : ‌در جلسه آتی انبوه‌‌سازان مبحث لیزینگ مسکن از مباحث جدی است که قرار است مطرح شود‌.

وی تاکید کرد‌: ‌هنوز نرم‌افزار مناسبی برای لیزینگ مسکن در کشور تعریف نشده است‌.