تصدی گری دولت در بخش مسکن باید پاک شود

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه سیاست پرداخت وام مسکن به افراد باعث گرانی مسکن می‌شود، خاطرنشان کرد که چنانچه دولت نقش خود را از تصدیگری بخش مسکن پاک کند مشکل بخش مسکن مرتفع می‌شود. بهمن الیاسی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه افزایش وام مسکن جز تورم و رشد قیمت مسکن تاکنون سود دیگری نداشته است اظهار داشت: دولت برخلاف تمام توصیه‌ها و تذکرات داده شده هنوز نتوانسته نقش تصدی گری خود را به طور کامل از بخش مسکن پاک کند بنابراین دولت تنها باید سیاست‌گذاری و نظارت کند و کار حاکمیتی خود را انجام دهد.

وی با اشاره به دوره رونق مسکن ادامه داد: دوره رکود و رونق مسکن که همواره مشکلات خاص خود را به همراه دارد می‌تواند با برنامه‌ریزی صحیح و بلند مدت از بین برود چرا که این دوره‌ها علاوه بر تشدید ناامنی برای سرمایه گذاری، بخش مسکن را آشفته و به چالش می‌کشند. الیاسی ادامه داد: در برنامه‌های تشویقی برنامه سوم توسعه دولت مکلف شده بود که در مدت ۱۰ سال اقدام به نوسازی و احیای بافت‌های قدیمی‌شهر و روستا کند اما به نظر می‌رسد این نوسازی با این روند از ۱۰ سال به ۳۰ سال برسد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اقتصاد مسکن فارغ از سایر وجوه اقتصادی کشور نیست چرا که تمام پدیده‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور به هم مرتبط هستند و نباید از کنار بخشی که ۱۲ تا ۱۵درصد سهم اشتغال کشور و حدود ۳۰درصد سرمایه و نقدینگی را به خود اختصاص می‌دهد، به راحتی گذشت.