انبوه‌سازان مسکن از مالیات اولین نقل‌وانتقال معاف می‌شوند

براساس تبصره‌های پیشنهادی دولت در بودجه ۸۶ شرکت‌های انبوه‌ساز از پرداخت مالیات اولین نقل‌و‌انتقال معاف می‌شوند و تسهیلات ارزان‌قیمت دریافت می‌کنند. به گزارش فارس، براساس تبصره‌های پیشنهادی دولت در بخش مسکن در بودجه سال آینده، برای حمایت از شرکت‌های تولید انبوه مسکن (اعم از تعاونی و خصوصی) که با فناوری روز، صرفه‌جویی در مصالح، استفاده از مصالح‌نوین، بهینه‌سازی مصرف سوخت و ... با رعایت الگوی مصرف مسکن اقدام به تولید مسکن کنند، این شرکت‌ها از مالیات اولین نقل‌وانتقال معاف و تخفیف در مالیات ساخت متناسب با معکوس زیربنای مفید شامل حال آنها خواهد شد. همچنین به این سازندگان تسهیلات ارزان‌قیمت متناسب با معکوس زیربنا ارائه خواهد شد.

بنابراین گزارش، به منظور حمایت از آن دسته سازندگان مسکن یا تولید‌کنندگان مصالح ساختمانی که از فناوری‌های نوین که باعث صرفه‌جویی‌های مناسب در احداث و بهره‌برداری ساختمان می‌شود، استفاده می‌کنند، اجازه داده می‌شود حداکثر تا سقف یک میلیارد دلار از طریق منابع مالی خارجی (فاینانس) در چارچوب قانون استفاده از منابع مالی خارجی و ۵۰۰میلیون دلار از محل حساب ذخیره ارزی (سهمیه بخش غیردولتی) استفاده نمایند. تسهیلات موضوع این بند تا ۸۰ درصد سرمایه مورد نیاز، پس از تایید مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، با معرفی وزارت مسکن و شهرسازی پرداخت می‌شود. وارد‌کنندگان ماشین‌الات و تجهیزات این فناوری‌ها، از تخفیف در سود بازرگانی برخوردار می‌شوند.

دولت موظف است برای حضور موثر و فعال موسسات بیمه در امور تضمین سرمایه‌گذاری مسکن، کیفیت ساخت‌وساز، اتمام به موقع ساخت و الزامی‌نمودن دریافت بیمه‌نامه صحت و سلامت ساختمان توسط سازندگان، تمهیدات لازم را فراهم نماید.