کمبود زمین برای ساخت مسکن یکی از عمده‌ترین مشکلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان تهران است. منوچهر فراقی در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی بنیاد مسکن غرب استان تهران به خبرگزاری مهر در کرج گفت: این موضوع به معنای عدم وجود زمین نیست بلکه برای واگذاری آنها باید هماهنگی‌های لازم توسط دستگاه‌های اجرایی مختلف صورت گیرد.

مدیر‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران افزود: مسوولان محلی در شهرستان‌های استان تهران می‌توانند با واگذاری زمین به بنیاد مسکن این سازمان را در ساخت مسکن برای اقشار کم‌درآمد یاری دهند و به کارهای این بنیاد شتاب بیشتری دهند.

فراقی با تاکید بر ضرورت حل مشکلات اقشار کم‌درآمد در خصوص مسکن خاطرنشان کرد: می‌توان با تشویق خیرین به ساخت مسکن برای اقشار کم‌درآمد از حضور خیرین در این بخش نیز بهره گرفت.

وی تصریح کرد: حضور خیرین و همکاری مسوولان شهری به خصوص شهرداری‌ها می‌تواند شتاب قابل توجهی به کار احداث خانه برای نیازمندان توسط بنیاد مسکن بدهد. فراقی در ادامه از آغاز عملیات اجرایی ۱۴۶ واحد مسکونی در ساوجبلاغ از اواسط هفته آینده خبر داد و یادآور شد: این‌گونه پروژه‌ها در سایر شهرستان‌های استان تهران نیز به زودی اجرا می‌شوند و واحدهای احداثی در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار خواهد گرفت.