طرح هشت بانده شدن محور ری -ورامین با اعتباری نزدیک به ۱۰۰میلیارد ریال، طی دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. به گزارش خبرگزاری موج، احمد صدیقی مدیر کل راه و ترابری استان تهران، با اعلام این خبر در بازدید از پروژه هشت بانده کردن محور ری - ورامین، افزود: در سال‌جاری ۱۰میلیارد ریال برای این طرح اعتبار اختصاص داده شده است که پیش‌بینی می‌شود در سال آینده و به منظور ادامه پروژه ۶۰میلیارد ریال دیگر اختصاص یابد.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون این پروژه، با توجه به مشکلات فراوان پیش روی، از پیشرفت فیزیکی ۱۱درصدی برخوردار بوده است که امید می‌رود با رفع موانع، اجرای این طرح سرعت بیشتری گیرد.

صدیقی با بیان اینکه مشکلات این پروژه، تخصیص منابع مالی نیست، تصریح کرد: هفت دستگاه و نهاد دولتی عمده‌ترین معارضان این پروژه هستند که امیدواریم با هماهنگی فرمانداران این مشکلات از سر راه برداشته شود و مردم زودتر شاهد بهره‌برداری این طرح باشند.

وی افزود: هم‌اکنون محور ری - ورامین چهار بانده است که با اجرای این طرح، هشت بانده می‌شود و بار ترافیک سنگین آن به روزانه ۴۰هزار بار ترافیکی روان‌تر خواهد شد و عرض ۱۶ متری آن نیز به ۳۷متر افزایش می‌یابد.

مدیرکل راه و ترابری استان تهران اضافه کرد: به منظور اجرای این طرح، نزدیک به یک میلیون مترمکعب عملیات خاکی، حدود ۱۲۰ تن خاک‌ریزی و ۱۰هزار متر مکعب آسفالت انجام خواهد شد.

صدیقی در خصوص پروژه‌های در دست اقدام اداره راه و ترابری استان تهران گفت: مجموعا نگهداری، تعمیر و احداث راه‌های اصلی و آزادراه‌ها از جمله فعالیت‌های در دست این اداره است که طی سال‌جاری این اداره اقدام به بهسازی و آسفالت ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی کرده است.

وی خاطر نشان کرد: به۲۰۰ کیلومتر از راه‌های استان نیز ارتقای وضع داده شده و ۱۵۰ کیلومتر راه اصلی در دست روکش است که تاکنون بیش از ۶۰۰هزار تن آسفالت‌ریزی انجام شده است که موجب افزایش ایمنی در راه‌ها می‌شود.

صدیقی در پایان مهم‌ترین فعالیت اداره کل راه و ترابری استان تهران را روشنایی راه‌های اصلی استان دانست و خاطرنشان کرد: تاکنون در استان تهران ۱۵۶ کیلومتر از راه‌ها و آزادراه‌ها توسط چراغ‌های برق روشن شده است که امید می‌رود تا پایان سال این میزان به ۲۰۰ کیلومتر افزایش پیدا کند.