مجتبی بیگدلی، با انتقاد از بحران موجود در صنعت مسکن، خاطرنشان کرد که امسال ‌سازندگان و تولیدکنندگان مسکن با هراس بیشتری در عرصه ساخت و ساز سرمایه‌گذاری کردند. عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان کشور، در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، با اشاره به بازار آشفته ساخت و ساز در کشور افزود: متاسفانه در طول سال‌جاری و به علت وارد آمدن شوک‌های قیمتی به صنعت ساختمان، مانند افزایش ۷۰ تا ۴۰۰درصدی قیمت مصالح ساختمانی، ‌قیمت مسکن تا حد زیادی افزایش یافته و بازار دلال ی نیز رواج بیشتری یافته است.

مجتبی بیگدلی، با تاکید بر این که شوک قیمتی وارد شده به بخش مسکن در سال‌جاری ‌در ۴۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است،‌ تصریح کرد:‌ آشفتگی بازار مسکن موجب شده که سرمایه‌گذاران با هراس بیشتری وارد بخش شده و اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

وی تصریح کرد:‌ البته اعلام یکسری اخبار از سوی مدیران اجرایی کشور در بخش ساخت‌وساز مانند پرداخت وام‌های مسکن در این بخش تاثیرات روانی بسیاری را بر بازار مسکن در سال‌جاری گذاشت.

بیگدلی، با انتقاد از عدم برنامه‌ریزی اصولی و صحیح از سوی دولت برای کنترل قیمت محصولات ساختمانی، گفت:‌ با توجه به این که ۹۸درصد صنعت فولاد و آهن در اختیار دولت است، لذا مسوولان می‌توانند با تدابیر لازم بازار را کنترل کنند.

وی با اشاره به افزایش ۵۰ تا ۶۰درصدی قیمت مسکن در تهران در طول سال‌جاری، افزود:‌ این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود در صورت عدم پیگیری مسوولان و متولیان صنعت ساخت و ساز برای حل مشکلات موجود ،در سال آینده قیمت مسکن افزایش بیشتری پیدا کند.