وزیر فقید دادگستری با بیان اینکه تنها یک جلسه دیگر به ماموریت‌ وزیران برای بررسی مسکن‌های اجاره‌ای باقی مانده گفته بود: وزیران دادگستری، اقتصادی و دارایی و مسکن و شهرسازی در حال نهایی کردن طرح حل مشکل مسکن اجاره‌ای و اجاره بها هستند. جمال کریمی راد، که در تمامی جلسات وزیران یاد شده حضور داشت در آخرین گفت‌وگوی خود با خبرگزاری فارس، اظهار داشت: طبیعی است زمانی که وزیری از سوی رییس جمهوری مامور رسیدگی و پیگیری موضوعی می‌شود باید آن را به نحو احسن انجام دهد، بنابراین وزیران یاد شده تاکنون چندین جلسه برای بررسی مشکلات مسکن‌های اجاره‌ای تشکیل داده‌اند که تنها با برگزاری یک جلسه دیگر این جلسات با ارائه طرحی در راستای اجاره و اجاره‌داری به هیات دولت به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه طرح در حال نهایی شدن است، خاطرنشان کرد: پیگیری وزیران در جلسات کارشناسی نتیجه خواهد داد چرا که دولت به طور جدی به دنبال حل مشکل مسکن‌های اجاره‌ای است و با سفرهای استانی خود نیز مسکن را به عنوان یک موضوع مهم و حساس دنبال می‌کنند.

براساس این گزارش پس از اینک وضعیت اجاره بهای مسکن در اواسط سال جاری به شکل قابل ملاحظه‌ای آشفته شده و افزایش قابل ملاحظه‌ای یافت . رییس جمهور در یک اقدام تازه سه وزیر کابینه خود (سعیدی‌کیا، دانش جعفری و کریمی راد) را به عنوان مامور بررسی کننده مسکن‌های اجاره‌ای برگزید تا راه‌حلی برای مسکن‌های اجاره‌ای پیدا کنند.

تاکنون نیز جلسات زیادی برای بررسی مسکن‌های اجاره‌ای تشکیل شده و به نظر می‌رسد با برگزاری یک جلسه دیگر طرحی آماده و به هیات دولت ارائه شود.