تدوین آیین‌نامه و نحوه اجرایی شدن طرح جامع مسکن با همکاری و همفکری وزارت مسکن و شهرسازی و مجلس آغاز شد. یک منبع آگاه به خبرگزاری فارس در این زمینه، اظهار داشت: مرحله چگونگی اجرایی شدن طرح جامع مسکن با تدوین آیین‌نامه اجرایی آن با همکاری و همفکری وزارت مسکن و شهرسازی و مجلس آغاز شده است بنابراین در آیین‌نامه مزبور منطقه‌ای کردن استان‌های مختلف مدنظر قرار می‌گیرد تا برای هر استانی سیاست‌های خاص و منطبق با همان منطقه تدوین شود. وی با بیان اینکه کلیات طرح جامع مسکن پیش از این در هیات دولت به تصویب رسیده بود ،گفت: کمیته مسکن مجلس با بررسی‌هایی که بر روی طرح جامع مسکن انجام داده آن را به مرکز پژوهش‌های مجلس ارسال کرده است و مرکز پژوهش‌های مجلس نیز هنوز نظر خاصی را بر روی طرح جامع مسکن به صورت مکتوب تدوین نکرده است.

این منبع آگاه تاکید کرد: طرح جامع مسکن در مرکز پژوهش‌های مجلس به صورت اولیه مورد قبول واقع شده است.

همچنین مینو رفیعی ، مجری طرح جامع مسکن گفت: افزایش تعداد وام ها قیمت را افزایش نمی‌دهد، اما افزایش سقف وام مسکن ، انتظار تورمی‌ایجاد کرده و موجب رشد قیمت‌ها می‌شود.

وی اظهار داشت: تعدد وام مسکن می‌تواند در شهرهایی که قیمت مسکن بالا نیست نسبت به میانگین وام و گروه‌های کم درآمد جامعه نتایج خوبی داشته باشد، اما اگر در شرایط کنونی که قیمت مسکن دائم در حال رشد است سقف وام مسکن افزایش یابد نتیجه‌ای جز انتظار تورمی ‌و رشد قیمت مسکن نخواهد داشت.

رفیعی، تاکید کرد: در این مقطع زمانی با توجه به اوضاع و احوال کنونی اگرچه وام ۱۸میلیون تومانی مسکن پوشش چندان مناسبی برای خرید مسکن از سوی متقاضیان ندارد اما به هر حال هر تغییری در سقف وام مسکن منوط به آرام شدن بازار مسکن است و فعلا زمان افزایش سقف وام مسکن نرسیده است.

مجری طرح جامع مسکن، گفت: جار و جنجال‌های به راه افتاده بر سر وام‌های ۱۰میلیونی خرید مسکن و ۳میلیونی ودیعه مسکن مبنی بر تاثیر این وام‌ها بر افزایش قیمت مسکن به هیچ عنوان منطق اقتصادی ندارد.