شهرک تهرانسر یکی از شهرک‌های اطراف تهران است که با روند رو به رشد جمعیت بسیار مورد استقبال قرار گرفته و طی چهار سال گذشته خانواده‌های زیادی را در خود جای داده است. به همین دلیل قیمت اجاره‌بها و فروش خانه و زمین در این محله به سرعت رشد کرد.
از بلوار‌های مهم محله تهرانسر می‌توان به بلوار لاله، نیلوفر، یاس و گل‌ها اشاره کرد که بیشترین محدوده مسکونی را به خود اختصاص داده‌اند.
در بلوار تهرانسر که از بزرگراه مخصوص کرج آغاز شده و از میدان تهرانسر عبور می‌کند و به شهرک آسمان ختم می‌شود جزو محدوده تجاری محسوب می‌شود و کوچه چهاردهم نیز تجاری‌ترین خیابان محله تهرانسر است چرا که اکثر پاساژ‌های مهم تهرانسر در این خیابان جای گرفته.
چندی پیش نیز شهرداری منطقه ۲۱، فرهنگسرایی را در این محل احداث کرد که دارای یک سالن سینما و کلاس‌های فرهنگی است.
از دیگر مراکز فرهنگی این منطقه کتابخانه علامه لاهیجی است. یکی از شعبه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه نیز در انتهای تهرانسر راه‌اندازی شده است.
مجموعه ورزشی نفت تهرانسر تنها مجموعه بزرگ ورزشی این منطقه محسوب می‌شود. پارک‌های نرگس، گلریز، گل‌ها نیز از جمله فضای سبز منطقه تهرانسر است. این در حالی است که با توجه به فاصله نسبتا زیاد این شهرک که بعد از شهرک اکباتان واقع شده از مرکز شهر از هوای چندان مطلوبی که انتظار می‌رود برخوردار نیست چرا که وجود کارخانه‌های متفاوت در جاده‌های مخصوص و قدیم کرج که منطقه تهرانسر را احاطه کرده بر هوای آن تاثیر بسزایی گذاشته است.
پرواز هواپیماها از فرودگاه مهرآباد نیز ناآرامی زیادی برای ساکنان ایجاد کرده است.