فرماندار ساوجبلاغ از اختصاص ۸۰۰هکتار زمین برای احداث شهرک صنعتی این شهرستان خبر داد. سیدمحمد میربزرگی در نشست کارگروه صنعت شهرستان ساوجبلاغ، گفت: با اختصاص این زمین، به زودی عملیات احداث شهرک صنعتی‌ این شهرستان در‌ نزدیکی روستای اسماعیل‌آباد آغاز می‌شود.

وی افزود: زمین مورد‌نیاز شهرک صنعتی ساوجبلاغ از اراضی منابع طبیعی تامین شده و فعالیت این شهرک در رشد و توسعه‌ اقتصادی و ایجاد اشتغال برای بیکاران تاثیرگذار است. میربزرگی خاطرنشان کرد: با آماده‌سازی این زمین توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران و استقرار صنایع در آن، برای ۴۰هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.

به گفته وی، اکنون اقدامات مطالعاتی برای تامین امکانات زیربنایی از جمله آب، برق، گاز و مخابرات این شهرک صنعتی آغاز شده که طبق پیش‌بینی این امکانات در کوتاه‌ترین زمان تامین می‌شود.

فرماندار ساوجبلاغ افزود: با توجه به نیاز شهرک صنعتی ساوجبلاغ به فضای سبز، انتظار می‌رود مسوولان اداره منابع طبیعی استان تهران با اختصاص بخش دیگری از اراضی اطراف این شهرک، بستر را برای ایجاد فضای‌سبز مورد‌نیاز آن فراهم کنند. میربزرگی از مسوولان خواست با حمایت مالی، شهرک صنعتی ساوجبلاغ را در کوتاه‌ترین زمان ممکن، احداث و تکمیل کنند. از جمعیت ۲۳۰هزار نفری شهرستان ساوجبلاغ ۱۵هزار نفر جویای کار هستند. اکنون در این شهرستان ۱۲هزار واحد تولیدی، صنعتی و صنفی وجود دارد.