عدم کنترل بازار مسکن و قبول مسوولیت از سوی دستگاه‌ها و نهادهای مسوول موجب رها شدن قیمت مسکن و رهن و اجاره شده است. به گزارش خبرگزاری فارس، دبیرکل کاردان‌های فنی ساختمان استان تهران با بیان اینکه نیاز کنونی مسکن در کشور هماهنگ کردن عرضه و تقاضا است، در جمع خبرنگاران افزود: چنانچه یک بخش از جامعه کشور دچار بحران و کمبود شود بلافاصله دولت وارد عرصه حمایت و چاره‌اندیشی می‌شود، بنابراین دولت باید در بخش مسکن که با کمبود تولید مواجه است وارد شده و به این بحران خاتمه دهد. مهدی موذن افزود: بحران مسکن وارد مرحله حیاتی‌تر خود شده است، به طوری که در حال حاضر ۲میلیون نیاز و تقاضای انباشته شده در بخش مسکن وجود دارد.

موذن با بیان اینکه نیاز به مسکن در سال ۹۰ به نقطه اوج خود خواهد رسید، اظهار داشت: در حال حاضر ۷میلیون واحد مسکونی فرسوده داریم که باید بازسازی شود و اگر از همین الان برای پاسخگویی به تقاضا وارد عمل شویم، باید در سال یک میلیون واحد مسکونی احداث و ۵۰۰هزار واحد مسکونی احیا شود.

دبیر کانون کاردان‌های فنی ساختمان استان تهران، گفت: ۳۰درصد سرمایه و نقدینگی در گردش کشور در صنعت ساختمان هزینه شده و تمام مسوولان موظف به نگهبانی و حراست از این سرمایه عظیم هستند.

وی ادامه داد: انتخاب ۳وزیر کابینه دولت برای شناخت راه‌حل‌های موجود در بخش مسکن نیز اگر مبتنی بر کار کارشناسی نباشد، بدون تردید این روش هم به جایی نخواهد رسید. وی تصریح کرد: وجود ۲۰۰ تا ۳۰۰هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در تهران هیچ وقت جدی گرفته نشده اما حال که زمان از دست رفته است مسوولان باور کرده‌اند که طرحی را برای این واحدهای خالی از سکنه تدوین کنند. دبیر کانون کاردان‌های فنی ساختمان استان تهران افزود: دومین آزمون تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی ساختمان برای اخذ پروانه اشتغال به کار ۲۷ بهمن ماه سال جاری در سراسر کشور انجام می‌شود. مهدی موذن با بیان این مطلب اظهار داشت: دومین آزمون تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی با نظارت وزارت مسکن و شهرسازی قرار است با همکاری سازمان سنجش و شورای مرکزی کانون کاردان‌های فنی ساختمان استان تهران ۲۷ بهمن ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.