شما تا چه اندازه با واژه «تور مجازی» آشنا هستید؟ اگر با این اصطلاح آشنا نباشید، احتمالا تصور خواهید کرد که منظور ما، سفر و مسافرت و گردشگری است. حقیقت این است که «تور مجازی» اصطلاحی است که این روزها، با ساخت و ساز و صنعت ساختمان گره خورده است. «تور مجازی» جدیدترین تکنولوژی موجود در زمینه مشاوره املاک است که در وب‌سایت‌های مشاوره مسکن وجود دارد و برای بازدیدکنندگان این امکان را فراهم می‌‌کند که از طریق اینترنت سری به املاک در فهرست فروش و یا اجاره بزنند و به صورت مجازی در آن گردش کنند. این سیستم به کمک عکاسی ۳۶۰درجه با دوربین‌های دیجیتالی ویژه، نمای کاملی از ملک شما را به بازدیدکنندگان نشان می‌دهد. تور مجازی تصویر متحرک ۳۶۰درجه است از فضای اصلی ملک شما که بازدیدکننده قادر است با فشار یک دکمه در آن گردش کند. تورهای مجازی به ویژه برای املاک مبله برای اجاره به مشتریان خارج از کشور، یا دور از منطقه، ایده‌آل هستند. همچنین برای ویلاهای شمال یا املاک خارج از تهران بسیار عملی و مقرون به صرفه هستند. یکی از بزرگ‌ترین مزایای تورهای مجازی قابلیت کنترل مطالب است، به عبارت دیگر شما آن چیزی را که خود می‌‌خواهید در این مرحله به بازدیدکننده نشان می‌دهید. عکس‌ها با دقت از زوایای مناسب انتخاب می‌شوند، برای فضاهای کوچک مثل اتاق‌ها یا حمام از عکس‌های معمولی، برای فضاهای بزرگ‌تر مثل آشپزخانه و یا منظره تراس از عکس‌هایی با زاویه دید زیاد (Wide) و برای فضاهای اصلی مانند هال و پذیرایی از عکس‌های ۳۶۰درجه استفاده خواهد شد.

این تکنولوژی در حال حاضر در کشورهایی مثل ایالات‌متحده آمریکا به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در حال حاضر ۸۱درصد از متقاضیان مسکن در آمریکا از اینترنت به عنوان اولین گزینه جست‌وجوی ملک بهره می‌برند. با توجه به رشد روزافزون کاربران اینترنت در ایران شما با آینده‌نگری، ملک خود را در معرض بازدیدکنندگان بیشتری قرار داده‌اید.

حالا که با قابلیت‌های تور مجازی آشنا شده‌اید، شاید دوست داشته باشید، از قیمت آن آگاه شوید. معدود شرکت‌های ایرانی که می‌توانند این تکنولوژی را ارائه کنند، برای یک پانورامای ۳۶۰ به اضافه ۱۰عکس دیجیتالی به همراه طراحی، برنامه‌نویسی، تدوین مطالب و قرار دادن سایت بر روی اینترنت و ثبت سایت در بانک اطلاعات مسکن، به مدت یک سال، ۲۰۰هزار تومان از شما دریافت خواهند کرد.

اگر دوست دارید برای معرفی ملک خود، از دو پانورامای ۳۶۰ به اضافه ۲۰عکس دیجیتالی استفاده کنید، احتمالا باید به شرکت‌های طراحی کننده، مبلغ ۳۰۰هزار تومان بپردازید. این روزها بازار مسکن آن قدر رقابتی و گسترده شده است که نشان دادن دو پانورامای ۳۶۰درجه از ویلای یک‌میلیارد تومانی شما، سود شما را کاهش نخواهد داد.