رییس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه طرح جامع و تفصیلی و راهبردی شهر تهران نهایی شده است، ابراز امیدواری کرد با همکاری دولت، تا پایان بهمن امسال این طرح تصویب شود. به گزارش خبرگزاری مهر، مهندس مهدی چمران صبح دیروز در یک نشست خبری که با حضور خبرنگاران رسانه‌ها در محل دفتر انجمن روزنامه نگاران مسلمان برگزار شد گفت: اعضای شورای شهر تهران هفته‌ای یک بار از مناطق مختلف شهر تهران بازدید داشتند، که در این بازدیدها با شهردار تهران و در برخی مواقع به صورت مستقل در مناطق حضور می‌یافتیم.

وی در ادامه در توضیح برخی مصوبات دومین دوره شورای شهر، خاطرنشان کرد: طرح تفصیلی تهران را که متاسفانه متوقف مانده بود، به شدت حمایت کردیم تا کار هرچه سریع‌تر انجام شود. با فاصله عقب مانده ۶ماهه مشاوران برنامه‌ها را به ما رساندند و با انتخاب ۲۶ مهندس طرح جامع و طرح تفصیلی و راهبردی شهر تهران را آغاز کردیم.

چمران ابراز امیدواری کرد: بر اساس درخواستی که از هیات دولت کرده‌ایم، امیدواریم تا پایان بهمن امسال طرح تصویب شود و از سال‌جاری فراتر نرود و برنامه شهر تهران آغاز شود.رییس شورای شهر تهران با اشاره به تهیه طرح چشم‌انداز ۲۰ساله در شورای شهر دوم گفت: این طرح بر اساس سند چشم‌انداز کشور طراحی شده و کار بزرگی بود که آغاز شد و فردا(سه شنبه) در شورای شهر تهران گزارش مفصل آن ارائه خواهد شد.چمران در ادامه، بحث بافت‌های فرسوده شهر تهران، بخشودگی و تخفیف عوارض تراکم، حذف سود از تقسیط‌ها، معافیت اماکن مذهبی از پرداخت عوارض، قانون اصلاح باغ‌ها و فضاهای سبز و اصلاح قانون شوراها را از دیگر اقدامات شورای شهر دوم تهران خواند و افزود: با همکاری و هماهنگی شهردار نتیجه این شد که روحیه امید دوباره در مردم زنده شد و شادابی شرکت را در انتخابات مجلس شورای اسلامی شاهد بودیم، به طوری که حضور اصولگرایان نیز در مجلس چشمگیر بود.

چمران تاکید کرد: شهردار منتخب ما، منتخب همه ملت ایران شد و به ریاست‌جمهوری رفت که از افتخارات ما است و انشاءا... در پایان دوره که تا ۹ اردیبهشت باقی مانده بتوانیم باقی برنامه تنظیم شده ۴ ساله را به نتیجه برسانیم و نام نیک و خدمتگزاری را با لطف الهی و به کمک مردم و اصحاب رسانه باقی بگذاریم.