جلسات سه وزیر منتخب رییس جمهوری برای بررسی مشکلات مسکن‌های اجاره‌ای هفته گذشته برگزار شد، اما به جمع‌بندی نهایی نرسید. وزیران مسکن و شهرسازی، اقتصاد و دارایی و دادگستری از سوی رییس جمهوری برای بررسی مشکلات خانه‌های اجاره‌ای انتخاب شدند و قرار بر این شد تا پس از بررسی، راهکارهای کارشناسی شده را برای حل این مشکل به اطلاع رییس جمهوری برسانند. یک منبع آگاه در این خصوص به خبرگزاری فارس گفت: پس از اینکه امسال بارها بخش مسکن و به خصوص اجاره‌بها در کشور و تهران افزایش کاذبی به خود گرفت، رییس جمهوری سه وزیر کابینه خود، یعنی وزیران مسکن و شهرسازی، دادگستری و اقتصادی و دارایی را مامور بررسی وضعیت مسکن اجاره‌ای کرد.

وی افزود: از زمان محول شدن این ماموریت به وزیران یاد شده تاکنون چندین جلسه کارشناسی از سوی وزیران و معاونان آنها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: وزیران مامور رسیدگی به وضعیت مسکن اجاره‌ای و اجاره‌بها در کشور مطمئنا پس از برگزاری جلسات کارشناسی راهکارهای حل معضل مسکن اجاره‌ای را به رییس‌جمهوری گزارش خواهند کرد. افزایش کاذب قیمت مسکن و اجاره‌بها در سال جاری که بارها در طول ۷ ماه گذشته صورت گرفته، موجب مشکلات عدیده‌ای برای اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد جامعه شده است.

البته بسیاری از اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه همچنان مسبب افزایش بی‌ضابطه قیمت مسکن و اجاره بها در طول سال‌جاری را سیاست‌های دولت در پرداخت وام‌های ۱۰میلیون تومانی و سه‌میلیون تومانی ودیعه مسکن عنوان می‌کنند.

گزارش‌ها حاکی است که در سال گذشته تولید مسکن برای فروش و اجاره کاهش قابل ملاحظه‌ای داشت، به طوری که سهم واحدهای مسکونی اجاره‌ای تولید شده ۲/۲درصد یعنی تنها ۱۰هزار واحد مسکونی بوده است.