رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، از در دست ساخت بودن ۱۲هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی شهری توسط این بنیاد در کشور خبر داد. «علیرضا تابش»، در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: تعداد واحدهای مسکونی شهری در دست احداث به ۲۵هزار واحد افزایش خواهد یافت که ساخت ۸‌هزار واحد تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید. وی همچنین از معرفی ۲۰۰هزار متقاضی مرحله دوم مقاوم‌سازی مسکن روستایی به بانک‌های عامل تا یک ماه آینده خبر داد و اظهار داشت: مرحله نخست پرداخت وام مقاوم‌سازی مسکن روستایی در کشور به میزان ۲۰۰هزار واحد مسکونی به اتمام رسیده که سهم خوزستان از این میزان ۶هزار واحد بوده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، افزود: اکنون وارد مرحله دوم پرداخت این وام‌ها شده‌ایم که بانک مرکزی سهمیه بانک‌های عامل را ابلاغ و بنیاد مسکن سهمیه این بانک‌ها را نیز تعیین کرده است. تابش، با اشاره به ابلاغ سهمیه هراستان گفت: منتظریم مدیران عامل بانک‌ها سهمیه‌ ابلاغی را به سرپرستان خود در استان‌ها اعلام کنند و متقاضیان واجد شرایط از سوی بنیاد مسکن برای دریافت وام به بانک‌ها معرفی شوند.

وی با اشاره به افزایش قیمت مسکن افزود: به همین دلیل وام‌های مقاوم‌سازی در مرحله دوم با ۱۵درصد افزایش از ۵۰میلیون ریال به ۵۷میلیون ریال افزایش یافته است.

تابش گفت: در طرح‌هایی که در دست اقدام داریم، مسکن به قیمت تمام شده واگذار می‌شود و سودآورری برای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مطرح نیست. رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، همچنین از اتمام کامل پروژه آزاد راه خلیج‌فارس در هفته دولت سال آینده خبر داد و افزود: به زودی باند رفت این آزاد راه زیر بار ترافیک می‌رود. وی گفت: برای اجرای این پروژه ۹۵۰میلیارد ریال برآورد شده که از این میزان ۸۶۰میلیارد ریال هزینه شده و ۱۳۰میلیارد ریال دیگر برای اتمام آن نیاز می‌باشد. رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، دیروز همچنین از پروژه ۲۲۴واحدی سپیدار اهواز دیدن کرد. در این سفر دو تن از معاونان بنیاد مسکن تابش را همراهی می‌کنند.