دولت می‌تواند با ارائه زمین ارزان قیمت به انبوه‌سازان عرضه و تولید مسکن را همسو با تقاضا کرده و از افزایش ناگهانی قیمت‌ها جلوگیری کند. ولی آذروش، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر سیاست‌های بخش زمین و مسکن در اختیار دولت است در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: عدم ساماندهی و برنامه‌ریزی موثر و منسجم در بخش مسکن همواره قیمت‌های مسکن و اجاره بها را افزایش می‌دهد و این عدم موفقیت موجب رکود تورمی بازار مسکن می‌شود.

مخبر کمیسیون عمران مجلس، اظهار داشت: تمام مجموعه دولت باید به مساله مسکن حساس باشند و برای حل مشکل آن تلاش کنند چرا که مسکن از جمله موارد حساس و حائز اهمیت در اقتصاد کشور است و نیازمند مدیریت صحیح، برنامه‌ریزی هدفمند و تخصیص منابع مورد نیاز است.

آذروش گفت: اعطای وام مسکن به متقاضیان و اعلام خبر آن باعث ایجاد جو روانی در کشور و افزایش قیمت مسکن و لجام گسیختگی بیش از حد اجاره‌بها در شهرهای بزرگ شد، اما بهترین روش برای خانه‌دار‌شدن مردم اعطای تسهیلات و وام بانکی به انبوه‌سازان برای احداث مسکن مناسب و ارزان‌ قیمت است.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطر نشان کرد: پرداخت وام نه تنها باعث کاهش مشکلات بخش مسکن نمی‌شود، بلکه در عرضه و تولید مسکن نیز اختلال ایجاد می‌کند.