معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: پرداخت وام مسکن روستایی تا سقف ۵‌میلیون و ۷۰۰‌هزار تومان طی چند روز آینده آغاز می‌شود. عزیز‌ا... مهدیان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: پرداخت وام مسکن روستایی تا سقف ۵‌میلیون و ۷۰۰‌هزار تومان از سوی بانک مرکزی به بانک‌های عامل استان‌ها ابلاغ شده و طی چند روز‌ آینده نیز در برخی استان‌ها آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه پرداخت وام مسکن روستایی در سال‌جاری با ۷۰۰‌هزار تومان افزایش به ۵‌میلیون و ۷۰۰‌هزار تومان رسیده است، افزود: پرداخت وام ۵‌میلیون تومانی مسکن روستایی در قالب احداث ۲۰۰‌هزار واحد مسکونی تاکنون ۹۸‌درصد محقق شده است بنابراین هدف این بود تا با اتمام این پرداخت‌ها کار پرداخت وام‌های ۷/۵‌میلیون تومانی در سراسر کشور آغاز شود.

مهدیان با بیان اینکه بیش از ۵۰‌درصد استان‌ها ۱۰۰‌درصد از وام ۵‌میلیون تومانی مسکن روستایی استفاده کرده‌اند،‌ تاکید کرد: ‌با پرداخت تسهیلات ۵‌میلیون تومانی از ۱۵ فروردین ماه سال‌جاری کار ساخت و‌ساز از خرداد ماه سال‌جاری آغاز شد و تاکنون نیز ۴۳‌هزار واحد مسکونی از ۲۰۰‌هزار واحد مسکونی مورد هدف تکمیل شده است. وی در پاسخ به اینکه پرداخت وام ۵‌میلیون تومانی مسکن روستایی در استان تهران به اتمام رسیده است؟ اظهار داشت: پرداخت وام مسکن روستایی در استان تهران از تمام استان‌ها عقب‌تر بوده است چرا که مسکن روستاهای بزرگ در استان‌های بزرگ ارزش بالایی دارد بنابراین مبلغ ۵‌میلیون تومان نمی‌تواند برای این واحدها چندان موثر باشد.

به گفته وی، سهمیه استان تهران از پرداخت وام ۵‌میلیون تومانی مسکن روستایی سال گذشته ۵‌هزار فقره بود که امسال به ۳‌هزار فقره کاهش یافته است. معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن در خصوص کمبود مصالح ساختمانی در روستاها گفت: طرح احداث ۲۰‌هزار واحد مسکونی در روستاهای کشور موجب افزایش تقاضا، کمبود مصالح ساختمانی و ایجاد صف‌های طولانی برای تهیه سیمان و حتی آهن شده بود.

وی افزود: کاهش مصالح ساختمانی به هر حال تا حدودی رفع شده است اما بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌درصدد گرفتن امتیاز واردات سیمان و آهن به کشور است و این موضوع نیز در حال حاضر در مرحله مقدماتی خود قرار دارد.