وزیر مسکن و شهرسازی گفت: دولت واگذاری مسکن ارزان قیمت را از شهرهای کوچک آغاز می‌کند. محمد سعیدی‌کیا در گفت وگو باایرنا افزود: حل مشکل مسکن نیازمند برنامه‌ریزی هدفمند است، چراکه معضل مسکن مساله‌ای نیست که در چند ماه حل شود.

وی تصریح کرد: برای این منظور دولت در بودجه پیشنهادی سال آینده برای شهرهای کمتر از ۱۵۰هزار نفر جمعیت به ‌تعاونی‌های بخش مسکن زمین واگذار خواهد کرد.

به گفته وی،‌سازمان مسکن و شهرسازی در شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۵۰هزار نفر به مکان‌یابی زمین مناسب با اصول شهرسازی اقدام کرده که پس‌از تایید ساخت و‌ساز به متقاضیان واگذار خواهد شد.

وی اظهار داشت: این زمین‌ها از طریق اداره کل تعاون و به افرادی که فاقد مسکن بوده و تاکنون زمین و مسکن اجاره‌ای دریافت نکرده‌اند، واگذار می‌شود.

«سعیدی‌کیا» با اشاره به واگذاری واحدهای مسکونی روستایی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌ها سالانه ۲۰۰هزار واحد مسکونی روستایی در کشور ساخته می‌شود که سهم استان قزوین هفت‌هزار و ۵۰۰واحد است.

به‌گفته‌وی، میزان پرداخت تسهیلات بخش مسکن روستایی ۵۷میلیون ریال با بهره ۵‌درصد است که ۹درصد دیگر هزینه ساخت آن را دولت به صورت یارانه پرداخت می‌کند.

وزیر مسکن در پایان به احداث واحدهای اجاره‌ای در کشور اشاره و یادآوری کرد: عرضه این واحدها در راستای تعدیل قیمت اجاره‌مسکن در کشور صورت گرفت که براین اساس دولت زمین را برای ساخت واحد مسکونی و اجاره مسکن واگذار می‌کند، بهای آن را پس از هفت سال دریافت می‌کند.