طرح اجاره به شرط تملیک شکست‌خورده است عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: امیدی به کاهش قیمت مسکن در تهران وجود ندارد.

یوسف محبی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: دولت در شهر تهران ابتدا چاره‌ای برای ۱۰۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه بیندیشد، بعد سراغ طرح‌های دیگر برود.

نماینده لارستان با توصیه به دولت، رهاسازی هرچه سریعتر زمین‌هایی که در اختیار دستگاه‌های اجرایی است را خواستار شد و وزارت مسکن و شهرسازی و شهرداری تهران را به ساخت‌وساز این زمین‌ها ترغیب کرد. یوسف محبی، ایده واگذاری زمین رایگان در شهرهای مراکز استان به ویژه شهر تهران را به دلیل گران بودن سرسام‌آور قیمت زمین راه‌حل مناسبی ندانست و اظهار کرد: دولت تصمیم گرفته زمین‌های مورد نیاز وزارت مسکن و شهرسازی در داخل یا در محدوده شهری استان‌ها را در اختیار این وزارتخانه قرار داده و وزارت مسکن نیز با همکاری بخش‌خصوصی و پرداخت وام مسکن اقدام به ساخت‌وساز کند. در صورت اجرایی شدن این طرح مشکل مسکن شهرستان ها تا حدود زیادی رفع می‌شود، ولی به دلیل گران بودن قیمت زمین در شهرهای مراکز استان به ویژه شهر تهران، این طرح جوابگو مشکلات نیست.

محبی افزود: اگرچه طرح اجاره به شرط تملیک شکست خورده است، ولی یکی از گزینه‌های پیش‌روی وزارت مسکن در مراکز استان‌ها، استفاده از این مکانیزم است. مشکل مسکن مردم در مراکز استان‌ها علاوه بر اینکه با پنج، ۱۰ یا ۲۰‌میلیون تومان برطرف نمی‌شود، بلکه جو روانی و رشد قیمت‌ها را استمرار می‌بخشد. عضو کمیسیون عمران، پرداخت یارانه مسکن به مستاجران یا افرادی که خود خانه‌ها‌یشان را می‌سازند، ناکافی دانست و تصریح کرد: با این که کار و زندگی در تهران بسیار مشکل است، ولی یارانه مسکن رافع مشکلات نیست.