معاون برنامه‌‏ریزی و مشارکت‌‏های سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: در حال حاضر ۶۰درصد مدارس کشور تخریبی بوده و بیش از ۳۰ سال عمر دارند.

به گزارش خبرگزاری موج، مرتضی شمسایی، معاون برنامه‌‏ریزی و مشارکت‌‏های سازمان نوسازی مدارس کشور اظهار داشت: در تلاش هستیم از محل اعتبارات اختصاص یافته، مدارس کشور ایمن‌‏سازی شده و فضاهای آموزشی که قابلیت مقاوم‌‏سازی را ندارند، نوسازی شوند.

وی از افزایش سه برابری اعتبارات امسال سازمان نوسازی مدارس کشور نسبت به متوسط اعتبارات سال‌‏های قبل خبر داد و تصریح کرد: اعتبارات عمرانی سالانه سازمان نوسازی مدارس ۵هزار میلیارد ریال بوده که این رقم در اعتبارات امسال به بیش از ۱۱هزار و ۵۰۰میلیارد ریال رسید. وی تاکید کرد: ظرفیت‌‏سازی برای جذب این میزان اعتبارات مهم و ضروری است که هم‌‏اکنون با تلاش‌‏های انجام شده، ساز و کار مناسب برای در اختیار گرفتن این اعتبارات در سازمان نوسازی مدارس، فراهم شده است. معاون برنامه‌‏ریزی و مشارکت‌‏های سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: با تخصیص و جذب این اعتبارات تا چهار سال آینده وضعیت مدارس کشور دگرگون و بسیاری از مشکلات فضاهای آموزشی نیز مرتفع خواهد شد.