آپارتمان متری 6میلیون تومان

اینجا تهران است، فرمانیه و دزاشیب، نیاوران، اقدسیه و زعفرانیه، تا به حال سری به بنگاه‌های مسکن این مناطق زده‌اید؟ از قیمت مسکن در این مناطق پرسیده‌اید؟ اگر نرفته‌اید برای تفریح هم که شده سری بزنید حتما متعجب خواهید شد. فقط مواظب باشید ناامید نشوید. باورتان می‌شود که در همین شهر تهران، شهری که برخی برای گرفتن یک سرپناه کوچک به هر دری که می‌زنند پول پیش و اجاره پیدا نمی‌کنند، هستند کسانی که حاضرند برای یک آپارتمان ۳‌میلیارد تومان پرداخت کنند؟ بله ۳‌میلیارد تومان. اما چه باور کنید و چه باور نکنید چنین آپارتمان‌ها و چنین مشتریانی وجود دارند. آپارتمان‌هایی که به قول ظریفی انسان در آن جوان می‌شود. آپارتمان‌هایی که دیگر در آن استخر و سونا و جکوزی قدیمی شده و در وصف آنها باید از کارواش و پشت بام‌های به شکل بوستان طراحی شده سخن گفت. بله در همین تهران در کنار خانوارهایی که به نان شبشان محتاجند و خرید یک واحد ۴۰_۵۰متری در پایین‌ترین نقطه شهر و حتی فرسنگ‌ها دور از شهر را هم در مخیله و خواب‌های خود نمی‌بینند هستند کسانی که حاضرند‌ میلیاردها تومان برای خرید یک واحد آپارتمانی پرداخت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، داوود خدابنده دارنده یک بنگاه املاک در میرداماد در مورد آپارتمان‌های گران قیمت گفت: آپارتمان‌های شیک به قیمت بالاتر از ۵/۲‌میلیون تومان در هر‌مترمربع فروخته می‌شوند که در آن هر امکاناتی مانند پارکینگ، انباری، استخر، سونا و جکوزی وجود دارد. وی علت قیمت بالای این آپارتمان‌ها را به کار بردن مصالح خوب، نمای شیک ساختمان، استفاده از شیرآلات، دستگیره در و شیشه‌های خارجی دانست و گفت: فقط آشپزخانه این آپارتمان‌ها بیش از ۵۰‌میلیون تومان می‌ارزد که با این پول می‌توان یک آپارتمان معمولی برای یک خانواده متوسط تهیه کرد.

‌آپارتمان‌های شیک بزرگ هستند

خدابنده بنگاهدار گفت: آپارتمان‌های شیک معمولا دست کم ۱۵۰‌مترمربع و بیشتر وسعت دارند، تعداد اتاق خواب‌های آنها هم ۲، ۳ و ۴ اتاق است. وی گفت: سازندگان این آپارتمان‌ها، معماران به نام و مهندسان مشهور هستند، ولی خریداران آن افراد پولدار، بازاری، کارخانه‌دار، مدیران سیاسی و حتی کارمندان هستند.

آپارتمان‌هایی که در آن سنگ‌های بسیار شیک ۶۰ در ۶۰ سانتی‌متر با مارک‌های مختلف خارجی، کلید و پریزهای خارجی، سنگ گرانیتی بسیار شیک برای نمای ساختمان به کار رفته است.

رهن آپارتمان‌های ۱۰۰میلیون تومان

خدابنده در پاسخ به این پرسش که آیا آپارتمان‌های لوکس فقط به فروش می‌رسد یا رهن هم داده می‌شود، گفت: رهن این آپارتمان‌های ۴- ۳خوابه ۱۰۰‌میلیون تومان است. وی گفت: مالکان آپارتمان‌های شیک حتی مشاوران ویژه در بنگاه املاک دارند، این مشاوران مشتریان را چندین بار برای بازدید از ساختمان می‌برند تا اگر مورد پسند بود، بخرند.

آپارتمان ۸/۱‌میلیارد تومانی در طبقه ۵۴

مسوول فروش یکی از برج‌های معروف تهران گفت: قیمت واحدهای این برج از طبقه نخست با پایه قیمت‌متری ۲‌میلیون و ۳۷۰‌هزار تومان شروع می‌شود و به ازای هر طبقه که اضافه می‌شود، بین ۴۰ تا ۶۰‌هزار تومان به قیمت هر‌ مترمربع اضافه می‌شود. بنابراین گزارش، کوچک‌ترین آپارتمان برج یاد شده ۱۶۰‌مترمربع و آپارتمان‌های بالاتر با‌ متراژ‌های بالای ۲۰۰ تا ۳۰۰‌متر هستند.

بنابراین گزارش، قیمت هر‌ مترمربع آپارتمان در طبقه ۵۴ این برج بلندمرتبه ایران با احتساب قیمت پایه ۷/۲‌میلیون تومان و افزایش ۴۰ تا ۶۰‌هزار تومان به ازای هر طبقه در نهایت‌ متری ۵‌میلیون و ۹۷۰‌هزار تومان یعنی نزدیک به ۶‌میلیون تومان خواهد بود. براساس این گزارش، خرید یک آپارتمان ۳۰۰‌متری بر فراز برج ۵۴ طبقه حدود ۸/۱‌میلیارد تومان هزینه در بردارد.

اکبریان یک جوان بنگاهدار نیز گفت: آپارتمان‌های ۲ و ۳ خوابه معروف به Pent house با‌متراژ‌های ۲۰۰ تا ۳۰۰‌متری هستند که به قیمت ۳ تا ۵/۳‌میلیون تومان به فروش می‌رسند. وی گفت: در این آپارتمان‌ها همه گونه امکانات رفاهی مانند درهای الکترونیک، کلیدهای برق حساس که خود به خود با حضور انسان روشن می‌شوند، آشپزخانه با سرویس کامل، یخچال دو در ساید بای ساید (پهلو به پهلو)، گازهای فر، سرخ کن، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، مایکروفر و هودهای خارجی آشپزخانه وجود دارد.

این بنگاهدار در مورد مشتریان آپارتمان‌های لوکس، گفت: خریدار این برج‌ها کاسبان بازار،‌ بازرگانان، صاحبان کارخانه، وکیلان دادگستری و پزشکان متخصص هستند.

تاجر پارچه و خرید آپارتمان ۳میلیارد تومانی

مودب بنگاهدار دیگری گفت:‌ با توجه به این که مردم ایران به دنبال اسم‌های خارجی هستند، ابزار‌آلات و لوازم آپارتمان‌های شیک، خارجی هستند، از کاشی، سرامیک گرفته تا تابلوهای نقاشی که اثر هنرمندان خارجی است، استفاده می‌شود. به اعتقاد وی، آپارتمان لوکس، آنهایی هستند که ارزش هر‌مترمربع آن بیش از ۴‌میلیون تومان است و محل آنها در مناطقی مانند زعفرانیه، الهیه، خیابان فرشته، نیاوران، اقدسیه و فرمانیه است. این بنگاهدار گفت: گران‌ترین آپارتمانی که تاکنون فروخته است ۳۳۰‌مترمربع به قیمت هر‌متری ۲/۳‌میلیون تومان و به ارزش یک‌میلیارد و ۵۶‌میلیون تومان بوده است.

وی گفت: خریدار این آپارتمان یک تاجر پارچه بود که بهای آپارتمان را ظرف ۳ ماه پرداخت کرد. وی گفت: آپارتمان شیک یاد شده ۷ طبقه بود که همه تک‌واحدی بودند، ساختمان کلاسیک بود، در مصالح آن و اجرای مصالح خیلی دقت شده بود، به گونه‌ای که طبق گفته سازنده برای کارکردن ۱۰۰‌مترمربع سنگ گرانیت ۱۰کامیون سنگ را زیر و رو کرده بود تا سنگ مورد نظرش را پیدا کند. وی گفت: سنگ‌ها به قدری زیبا و شفاف بودند که فکر نمی‌کرد کار طبیعت باشد.

وی گفت: آشپزخانه آپارتمان‌های لوکس مبله کامل، دارای ماشین لباسشویی، فر گاز، ماشین ظرفشویی، یخچال و هود است.

یک بنگاهدار گفت: خانه‌های ویلایی گران‌ قیمت با ۵۰۰‌متر زمین و ۱۰۰‌متر زیربنایی شامل یک خانه ویلایی سه طبقه به صورت قصر یا به اصطلاح (Treeplex) است که قیمت آن‌ مترمربعی ۵‌میلیون تومان و ارزش کل خانه یاد شده ۵/۲‌میلیارد تومان است.وی در مورد تعداد پارکنیگ آپارتمان‌های لوکس گفت: زیر ۲۰۰‌مترمربع یک پارکینگ، بین ۲۰۰ تا ۳۰۰‌متری ۵/۱ پارکینگ و ۳۰۰‌متر به بالا دو پارکینگ دارند.

کار خیر ۴۰۰‌میلیون تومانی

یک بنگاهدار گفت: بد نیست خاطره‌ای از یک مشتری پولدار بگویم که وی برای حاضر شدن سر قرار معامله آپارتمان کمی دیرآمد،‌ گفتیم کجا بودی، گفت، رفته بودم ۴۰۰‌میلیون تومان به بیماران جذامی کمک کنم، زیرا نذری کرده بودم که اگر معامله صبح صورت گیرد، این کار را می‌کنم، در معامله یاد شده فقط ۲‌میلیارد تومان سود برده بودم!