یک منبع آگاه در وزارت مسکن و شهرسازی گفت: جلسات بررسی حل مشکلات مسکن اجاره‌ای و اجاره‌بها در کشور و به خصوص تهران توسط وزیران انتخاب شده در کابینه رییس‌جمهوری آغاز شد. این منبع آگاه در وزارت مسکن و شهرسازی به خبرگزاری فارس افزود: پس از اینکه امسال بارها بخش مسکن و به خصوص اجاره‌بها در کشور و تهران افزایش کاذبی به خود گرفت، رییس‌جمهوری سه وزیر کابینه خود یعنی وزیران مسکن و شهرسازی، دادگستری و اقتصادی و دارایی را مامور بررسی وضعیت مسکن اجاره‌ای کرد.

وی افزود: از زمان محول شدن این ماموریت به وزیران یاد شده تاکنون چندین جلسه کارشناسی از سوی وزیران و معاونان آنها صورت گرفته است. وی افزود: وزیران مامور رسیدگی به وضعیت مسکن اجاره‌ای و اجاره‌بها در کشور مطمئنا پس از برگزاری جلسات کارشناسی، راهکارهای حل معضل مسکن اجاره‌ای را به رییس‌جمهوری گزارش خواهند کرد. به نوشته خبرنگار ما، افزایش کاذب قیمت مسکن و اجاره‌بها در سال‌جاری که بارها در طول ۷ ماه گذشته صورت گرفته موجب مشکلات عدیده‌ای برای اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد جامعه شده است. البته بسیاری از اقشار آسیب‌پذیر و کم درآمد جامعه همچنان مسبب افزایش بی‌ضابطه قیمت مسکن و اجاره‌بها در طول سال‌جاری را سیاست‌های دولت در پرداخت وام‌های ۱۰‌میلیون تومانی و ۳‌میلیون تومانی ودیعه مسکن عنوان می‌کنند.

گزارش‌ها حاکی است که در سال گذشته تولید مسکن برای فروش و اجاره کاهش قابل ملاحظه‌ای داشت به طوری‌که سهم واحدهای مسکونی اجاره‌ای تولید شده ۲/۲‌درصد یعنی تنها ۱۰‌هزار واحد مسکونی بوده است.