گروه مسکن -خرید و فروش اوراق وام مسکن در بورس راهکاری مقطعی برای از بین بردن بازار سیاه خرید و فروش امتیاز وام است. احمدرضا سرحدی، عضو هیات‌مدیره تعاونی مسکن اعضای نظام مهندسی ساختمان در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به بررسی طرح خرید و فروش اوراق نقل و انتقال وام در بورس که روز گذشته از سوی بانک مسکن مطرح شد افزود: خرید و فروش امتیاز وام در بورس غیر اصولی است.

سرحدی با اشاره به بازار سیاه خرید و فروش امتیاز وام مسکن اظهار داشت: با توجه به این امر امکان خرید و فروش وام در بازار بورس توسط همان دلالان وجود دارد.

عضو هیات‌مدیره تعاونی مسکن اعضای نظام مهندسی ساختمان با اشاره به شفاف بودن قیمت‌ها در بورس خاطر نشان کرد: با توجه به این امر این امکان وجود دارد که نقل و انتقال وام مسکن در بورس قیمت‌ها شفاف‌تر از گذشته شود.

سرحدی با تاکید بر اینکه پرداخت وام مسکن با شیوه فعلی از ریشه درست نیست، خاطرنشان کرد: اتخاذ چنین سیاستی برای خانه‌دار کردن مردم بازده مناسبی ندارد.

وی با اشاره به تشویش بازار مسکن اظهار داشت: با نقل و انتقال وام مسکن در بورس بازار دلالی تقویت می‌شود.

عضو هیات‌مدیره تعاونی مسکن اعضای نظام مهندسی ساختمان تصریح کرد: با نقل و انتقال وام مسکن در بورس تنها این امکان وجود دارد که کنترل بر قیمت‌ها شفاف‌تر شود.

سرحدی خاطر نشان کرد: نقل و انتقال وام مسکن در بورس یک سیاست مقطعی برای حل بحران بازار مسکن است.

عضو هیات‌مدیره تعاونی مسکن اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان، افزود: چنین سیاست‌هایی جنبه تبلیغاتی داشته و تاثیر مقطعی هم بر جای خواهد گذاشت.

این گزارش حاکی است، بعد از تمدید سه ماهه پرداخت وام‌های ۱۸میلیونی، بانک مسکن به منظور ممانعت از تقویت بازار سیاه پرداخت وام طرحی را با عنوان نقل و انتقال وام مسکن از طریق بورس مطرح کرد که بنا به عقیده کارشناسان بازار مسکن این سیاست‌گذاری‌ها تاثیر مقطعی به همراه دارد.