طرح جامع مسکن تا دو هفته آینده با حضور وزیر و معاونان وی در کمیسیون عمران مجلس بررسی می‌شود. حسن زمانی رییس کمیته مسکن کمیسیون عمران در گفت‌وگو با «ایسنا»، گفت: این طرح قبلا در مجلس مورد تصویب قرار گرفته و برای اجرا به دولت ابلاغ شده است و بعضی از محورهای آن به صورت آزمایشی در حال اجرا است و الان نقاط قوت و ضعف بررسی می‌شود تا برای سال‌های آینده عملیاتی‌تر شود.

وی افزود: از این طرح که دارای ۹ محور و ۵۵ برنامه اجرایی است، اگر محورهایی به مصوبه مجلس نیاز داشته باشد پس از بررسی در کمیسیون، به صحن علنی می‌آید.

زمانی از مسکن اجاره‌ای، به عنوان مهم‌ترین محور این طرح که هم اکنون در حال اجراست یاد و تصریح کرد: از برنامه‌های وزارت مسکن این است که سالانه ده‌هزار واحد اجاره‌ای در اختیار متقاضیان قرار دهد که با پیش‌بینی صورت گرفته در این طرح این واحدها به ۵۰هزار واحد افزایش یافته است، یعنی در طول برنامه چهارم، سالی ۵۰هزار واحد اجاره‌ای از طریق وزارت مسکن ساخته و با تسهیلات خوب در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

رییس کمیته مسکن ادامه داد: کمیته امداد، بهزیستی، شهرداری و خیرین می‌توانند در این زمینه فعال باشند و حداقل ۵ سال واحدها باید در اختیار متقاضیان باشد.

زمانی خاطرنشان کرد: مصوبه دیگری که در حال اجراست و هم اکنون کمیته مسکن در حال بررسی آن است، نوسازی مسکن روستایی است. رییس کمیته مسکن عنوان کرد:‌ حق بهره‌برداری از زمین دیگر محور مورد بررسی در طرح مذکور است که در شهرهای زیر ۱۵۰هزار نفر قرار است، زمین بدون دریافت وجه در قالب تعاونی‌ها به انبوه‌سازان و تعاونی‌ها واگذار شود و قیمت زمین از قیمت تمام شده مسکن حذف شود.