رییس کمیته مسکن مجلس گفت: این کمیته هر هفته با حضور وزیر مسکن و دست‌اندرکاران این بخش به بررسی طرح جامع مسکن می‌پردازند. حسن زمانی، نماینده مردم ملایر در گفت‌وگو با فارس افزود: در برخی از بندهای طرح جامع مسکن کلی‌نگری شده است. بنابراین در بررسی‌های مجدد سعی در برطرف شدن نواقص احتمالی این طرح خواهد شد.

وی اظهار داشت: یکی از نقاط ضعف این طرح، دیده نشدن مسائل فرهنگی ساخت مسکن در مناطق مختلف کشور بوده است چرا که در برخی از استان‌ها باید مسکن‌های ویژه و خاص همان مناطق احداث شود.

زمانی، با بیان اینکه یک سری عوامل تاثیرگذار در کشور همواره قیمت مسکن و اجاره بها را دستخوش تحولات عمده کرده و موجب رونق و یا رکود مسکن می‌شود، گفت: ورود نقدینگی‌های سرگردان به بخش مسکن همواره به این بخش رونق می‌دهد و زمانی که این سرمایه‌ها از بخش مسکن خارج می‌شود تاثیر منفی بر این بازار گذاشته و موجب رکود می‌شود. وی افزود: اعلام سیاست‌های کلان از سوی دستگاه‌های اجرایی در روند رو به رشد قیمت‌ها و یا رکود بخش مسکن تاثیر بسزایی دارد. وی گفت: نیاز سالانه کشور به مسکن در حدود یک‌میلیون واحد مسکونی است اما طبق آمارهای اعلام شده ۳۰۰‌هزار واحد مسکونی کمتر از نیاز جامعه یعنی ۷۰۰‌هزار واحد مسکونی تولید می‌شود.