رییس انجمن بتن ایران از برپایی همایش روز بتن در روز ۱۶ مهرماه امسال در تهران خبر داد. دکتر هرمز فامیلی بااعلام این خبر افزود: هدف از نامگذاری روز بتن که همه ساله ۱۶مهر برپا می‌شود، ارتقای دانش عمومی در زمینه بتن است.

وی گفت: انجمن بتن ایران در تلاش است تا اطلاعات عمومی در زمینه بتن را به عنوان برترین و پرمصرف‌ترین مصالح ساختمانی در اختیار عموم قرار دهد تا بتوان با آگاهی از مزایای این فرآورده بهتر از آن بهره گرفت و با توجه به بالا بودن بهای تمام شده آن ضایعات بتن را کاهش داد.

دکتر فامیلی از برپایی مسابقات روز بتن به عنوان تحولی در صنعت سیمان و بتن کشور نام برد و تصریح کرد: اگر بتوانیم شناسایی اهمیت این محصول را از دانشجویان و در دانشگاه‌ها آغاز کنیم، این دانشجویان که در آینده مهندسان و کارشناسان شهرسازی و ساختمان‌سازی خواهند شد، با آشنایی کاملی که از خواص و کیفیت بتن دارند، در ساخت بتن با عمر و دوام بالا تلاش خواهند کرد و این مساله صرفه جویی اقتصادی زیادی در بر خواهد داشت. به گفته رییس انجمن بتن ایران، امسال حدود ۳۰۰تیم دانشجویی در مسابقات بتن شرکت کرده‌اند که این آمار از رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته برخوردار است. وی گفت: امسال در برگزاری همایش، مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، استانداری یزد، دانشگاه آزاد اسلامی با انجمن بتن ایران همکاری دارند.