رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: ۹۰ پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران شهر تهران، تا پایان سال‌جاری افتتاح می‌شود. به گزارش روابط عمومی‌شهرداری تهران، مازیار حسینی افزود: بنا بر برنامه زمانبندی شده، تا پایان سال ۸۵، ۹۰ پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران در ۲۲ منطقه تهران افتتاح شده و آغاز به کار می‌کند.

وی ادامه داد: افتتاح این پایگاه‌ها، به زودی و پس از عید فطر آغاز می‌شود و بنابر برنامه هر ناحیه از شهر تهران، به یک پایگاه پشتیبانی و مدیریت بحران مجهز خواهد شد.

حسینی با اشاره به سازمان‌ها و نهادهای فعال در مدیریت خدمات اضطراری اظهار کرد: ارگان‌هایی مانند اورژانس، هلال احمر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آتش نشانی و خدمات ایمنی از جمله مراکز مستقر و فعال در این پایگاه هستند.

وی در مورد پایگاه‌های احداث شده تا به امروز گفت: تعدادی از این پایگاه‌ها مانند پایگاه هوانیروز در منطقه ۲۲ شهرداری به مرحله نهایی رسیده‌اند و عملیات اجرایی برخی از آنها نیز با ۵۰‌درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست. حسینی با اشاره به مساحت مورد نیاز برای هر پایگاه اظهار کرد: مساحت زیربنای کل هر پایگاه ۱۲۵۰ مترمربع است که ۲۰۰ مترمربع آن فضای اداری است که در مناسبت‌های ویژه مدیریت بحران استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: در این پایگاه‌ها که چند منظوره احداث می‌شوند، در شرایط عادی بخشی از فضای سرپوشیده به عنوان ورزشگاه، بخشی برای ورزش بانوان و بخشی دیگر به عنوان مرکزی برای آموزش شهروندان در نظر گرفته شده است.

حسینی با اشاره به اینکه مناطق ۲۲ گانه تهران هرکدام دارای یک اتاق بحران هستند، گفت: چندی پیش با حضور همه سازمان‌ها، ستادها و شورایاران، کارگاه مهندسی ارزش برگزار شد و پیشنهادهای این افراد نیز در هرچه بهتر کردن دستورالعمل مدیریت بحران، در نظر گرفته شد.