گروه مسکن- رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال راه‌حلی هستیم که اقدامات وزارت مسکن کارساز باشد.

آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود: در نشستی که این هفته با وزیر و مسوولان وزارت مسکن و شهرسازی داشتیم شیوه‌های حل مشکل مسکن در کوتاه‌مدت، میان مدت و بلند‌مدت بررسی شد. وی تصریح کرد: در این جلسه همچنین گزارش طرح جامع و نظرات صاحب‌نظران در این زمینه بررسی شد. رییس کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: برای حل مشکل مسکن پیشنهادهایی در مورد ارائه تراکم بیشتر در بافت‌های فرسوده، آزادسازی تراکم در بعضی نقاط شهر به منظور جلب سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی، واگذاری زمین رایگان، افزایش تولید مسکن استیجاری و... ارائه کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه امسال وزارت مسکن باید ۵۰هزار واحد استیجاری را تحویل دهد گفت: شاید بتوانیم با تمهیداتی از جمله عوامل تشویقی برای سرمایه‌‌گذاران این میزان را افزایش دهیم.

وی اقدام وزارت مسکن در زمینه جلب سرمایه‌گذاری خارجی که در شهر پرند و هشتگرد انجام شد را در پیشبرد اهداف تولید مسکن موثر دانست و اضافه کرد:‌ مهم‌ترین اقدامی که وزارت مسکن می‌توانست در این زمینه انجام دهد ارائه شرایط واگذاری زمین به بخش خصوصی داخلی به همان نسبت که در اختیار خارجی‌ها قرار داده است می‌باشد.وی با اشاره به تسهیلاتی که برای سرمایه‌گذاران خارجی در نظر گرفته شده از جمله تقسیط بلندمدت وجه زمین، تعدیل قیمت زمین و تضمین فروش زمین و.... گفت: وقتی این شرایط برای سرمایه‌گذاران خارجی مقرون به صرفه است برای سرمایه‌گذاران داخلی نیز مطمئن و مثبت است.

مخبر کمیسیون عمران نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مورد جلسه روز گذشته وزیر مسکن و کمیسیون عمران گفت: پرداخت وام و تسهیلات مسکن به انبوه‌سازان و‌سازندگان مسکن در این جلسه بررسی شد چرا که ما معتقدیم تسهیلات مسکن به صورت مناسب در اختیار‌سازندگان و تولیدکنندگان مسکن قرار نمی‌گیرد، بنابراین این مشکلات موجب کاهش عرضه و افزایش قیمت مسکن می شود.

آذروش با اشاره به اینکه افزایش قیمت مصالح ساختمانی طی ماه‌های گذشته موجب افزایش قیمت مسکن شد تأکید کرد: مجموعه دولت از قبیل وزارتخانه‌های صنایع و معادن، بازرگانی، اقتصادی و دارایی و‌سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید به صورت کامل برای حل معضل مسکن چاره اندیشی کنند تا با یک برنامه‌ریزی مناسب قیمت زمین را متعادل و حمایت از انبوه‌سازان را افزایش دهند.