در شهرهای با کمتر از ۱۵۰‌هزار نفر جمعیت زمین به‌صورت رایگان در اختیار تعاونی‌های مسکن و سازندگان با صلاحیت قرار می‌گیرد. مهندس محمد سعیدی‌کیا، وزیر مسکن و شهرسازی، در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان مسکن و شهرسازی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس آیین‌نامه‌ای که به تصویب دولت نیز رسیده ما زمین را با اعتباراتی که از سوی دولت تامین می‌شود آماده‌سازی می‌کنیم و سپس تعاونی‌ها تحت نظر وزارت تعاون تشکیل و سازندگان با صلاحیت اقدام به ساخت‌وساز می‌کنند. سعیدی‌کیا با بیان این که بر اساس این طرح ما پول زمین را از سازندگان نمی‌گیریم، گفت: تنها هزینه آماده‌سازی زمین را در ۱۵ سال اخذ می‌کنیم و در حقیقت با اجرایی شدن این طرح در شهرهای کوچک سهم قیمت زمین در قیمت مسکن حذف می‌شود.

او افزود: هنوز سهمیه شهرهای کشور از این طرح مشخص نشده است.

سعیدی‌کیا درباره برنامه‌های وزارت مسکن برای جبران عقب‌ماندگی استان کرمانشاه، با بیان این که ماه گذشته طرح ناحیه‌ای کرمانشاه در شورای عالی شهرسازی تصویب شد، اظهار کرد: با تصویب این طرح اکنون توسعه استان بر اساس آن به‌خوبی می‌تواند انجام شود.

وی افزود: همچنین در کارهای اجرایی ساخت‌وساز مسکن سهمیه مناسبی برای استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است، به‌عنوان مثال سهمیه استان در ساخت واحدهای اجاره‌ای سالانه ۱۷۰۰ واحد و در بحث واحدهای روستایی سالانه ۸۰۰۰ واحد است.