شهردار تهران از احداث ۱۵‌هزار واحد مسکونی در قالب اجرای ۲۰ پروژه نوسازان شامل ۱۵هزار واحد مسکونی در راستای نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال خبر داد. دکتر قالیباف گفت: تلاش می‌کنیم هر‌یک از این پروژه‌ها که در مناطق جنوبی و بافت‌های فرسوده تهران است، ظرف ۲۴ماه پس از عملیات کلنگ‌زنی آنها به پایان برسد.

به گزارش خبرگزاری مهر‌، شهردار تهران در مراسم یادواره ۱۵۰ شهید محله شهادت واقع در شهر ری‌، با اشاره به مشکلاتی که شهروندان در هنگام اخذ مجوز ساخت‌و‌ساز‌، عوارض و پایان کار در شهرداری‌ها متحمل می‌شوند گفت: من با همه وجود این نارسایی‌ها را درک کرده و این قول را به شهروندان تهرانی می‌دهم که تا پایان امسال با اجرای برنامه مدونی که شهرداری تهران در دستور کار خود دارد، زمینه‌ای فراهم شود تا وقتی شهروندان برای انجام این درخواست‌ها به شهرداری‌ها مراجعه می‌کنند، دیگر مانند گذشته متحمل سختی نشوند.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه در بخش خدمات عمومی رضایتمندی شهروندان بیش از سایر بخش‌ها است، اما هنوز در این زمینه آنچنان که باید به مردم خدمت‌رسانی نشده است، تصریح کرد: تاکنون تلاش کرده‌ایم تا هر طرح و برنامه‌ای را از جنوبی‌ترین نقطه شهر تهران آغاز کرده و بعد به سمت مناطق شمالی پیش برویم، چرا که معتقدیم با این کار حداقل فاصله جنوب و شمال را بیشتر نکرده‌ایم.

وی با تاکید بر ضرورت اصلاح سازمان شهرداری تصریح کرد: تلاش می‌کنیم سازمان شهرداری را به‌رغم مشکلات و سیستم بوروکراسی سختی که پیش‌روی ما است‌، اصلاح کنیم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه تغییرات در شهر و در مجموعه شهرداری باید به گونه‌ای باشد که مردم در هر فصل از سال احساس کنند وضع نسبت به گذشته بهتر شده است‌، گفت: اوضاع شهرداری و شهر تهران باید در هر فصل از سال بهتر از فصل پیش باشد و این هدفی است که باید به سرعت برای تحقق آن گام برداشت.

قالیباف با اشاره به مشکل بافت‌های فرسوده در مناطق جنوبی شهر تهران و به خصوص منطقه ۲۰ گفت: مشکل بافت‌های فرسوده از آن دسته معضلاتی است که متاسفانه تاکنون به آن توجه ویژه نشده یا عملا کاری در این زمینه صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد: بافت‌های ریزدانه کوچک‌، تمرکز چندین خانوار در ساختمان‌های فرسوده با متراژ کم و عدم توان اقتصادی آنها در نوسازی یا تعویض محل سکونت خود از جمله عواملی است که نوسازی بافت‌های فرسوده در تهران را با مشکل مواجه کرده است.وی همچنین با تاکید بر همکاری شهرداری تهران در زمینه رسیدگی به امور مساجد گفت: شهر تهران در حال حاضر ۲هزار مسجد دارد که شهرداری تهران اگر از همین امروز نیز برای نوسازی و تعمیر این مساجد اقدام کند، باز هم از زمان عقب هستیم.

قالیباف همچنین از اعلام آمادگی شهرداری برای احداث مساجد و مدارس جدید و مناسب برای شهروندان تهرانی و همچنین تعمیر و ترمیم مساجد و مدارس موردنیاز در شهر تهران خبر داد.