بخشی از بزرگراه آزادگان حد فاصل شهید دستواره تا مقابل پارک توسکا به طول۲/۳ کیلومتر دیروز با حضور شهردار مورد بهره‌برداری قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری فارس، احمد دنیامالی در این مراسم در خصوص وضعیت عمومی بزرگراه‌های شهر تهران افزود: به منظور بهتر شدن، وضعیت عمومی بزرگراه‌ها مطالعات عمیق‌تر در کمربندی اصلی و رینگی خارجی تهران را آغاز کرده‌ایم.

وی با اشاره به سنگینی ترافیک در محور آزادگان گفت: تا زمانی که در بحث اقتصاد کلان شهر تهران و توزیع کالا و خدمات اقدامات نرم افزاری انجام نشود تهران با مشکلات بسیاری در زمینه ترافیک مواجه خواهد بود.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با اشاره به مذاکرات انجام شده با وزارت راه گفت: بخشی از ترافیک ناشی از تردد خودرو‌هایی که از خراسان، شمال و شمال شرقی کشور از کمربند بزرگراه آزادگان تردد می‌کنند، می‌تواند از رینگ‌های احداثی توسط وزارت راه انتقال یابد زیرا نمی‌توان این حجم بار ترافیکی را از آذربایجان و محور غرب به محور قزوین، کرج و تهران توزیع کرد.

وی ادامه داد: رینگ بزرگی از محور تاکستان و جنوبی‌ترین قسمت قزوین در حاشیه کویر تا استان سمنان در دستور کار دولت است که ترافیک به آن نقطه هدایت شود.

دنیامالی تصریح کرد: در حال مطالعه توسط یک مشاور ایرانی و یک مشاور خارجی در خصوص بحث رینگ‌های زیرزمینی تهران هستیم.

به گفته معاون فنی عمرانی شهرداری تهران، در آینده نه چندان دور این رینگ‌های تونل برای تهران تعبیه می شود.

وی خاطرنشان کرد: باید از لحاظ استاندارد، محور آزادگان را تقویت کنیم.

به گفته دنیامالی هزینه پروژه بزرگراه آزادگان حد فاصل شهید دستواره تا مقابل پارک توسکا ۱۴‌میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که ۱۰‌میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: پروژه ای در کمربند جنوب آزادگان حدفاصل پل دستواره تا پارک توسکا در تقاطع با خیابان‌های فداییان اسلام و شهرزاد واقع شده است علاوه بر آن یک پل بر روی کمربندی آزاگان در تقاطع با خیابان فداییان اسلام با ۴ دهانه مجموعا به طول ۸۴ متر و به عرض ۴۴ متر با ۴ رامپ و ۴ لوپ و پل دیگر در تقاطع با خیابان شهرزاد با ۴ دهانه مجموعا به طول ۸۱ متر به عرض۳۹ متر با ۲ رمپ و ۲ لوپ در عملیات اجرایی قرار داشته که در حال حاضر به علت عدم رفع معارضین ملکی هیچ‌کدام از رمپ و لومپ‌های تقاطع‌های فداییان اسلام و شهرزاد اجرا نشده است.