معاون شهردار تهران ضمن تاکید بر ممنوعیت هر‌گونه ساخت‌و‌ساز غیر‌قانونی در حریم شهر‌، گفت: ساخت‌و‌ساز در حریم شمال محور بابایی ممنوع است‌. جلیل حبیب اللهیان در گفت‌وگو با خبرگزاری موج با تاکید بر اینکه هرگونه ساخت‌و‌ساز در داخل محدوده حریم شهر تهران غیر قانونی است‌، تصریح کرد: ساخت‌و‌ساز مسکونی در داخل حریم شهر نه قانونی است و نه به مصلحت کلان شهری مانند تهران است.

وی تصریح کرد که به هیچ عنوان اجازه هیچ‌گونه ساخت‌وسازی در داخل حریم شهر تهران را نخواهیم داد. وی افزود: در محدوده حریم‌، هم ممنوعیت فروش و هم محدودیت در ساخت‌و‌ساز داریم و به این ترتیب با کسانی که تاکنون در این محدوده‌ها اقدام به دخل و تصرف زمین‌ها با هدف ساخت‌و‌سازهای غیر‌مجاز کرده‌اند‌، برخورد خواهد شد.

وی دلیل این ممنوعیت را جلوگیری از رشد بی‌رویه شهر و از بین رفتن اراضی طبیعی اعلام کرد. وی تاکید کرد: در واقع حریم یک شهر بخشی از اراضی آن شهر است که مشمول حفاظت از هرگونه ساخت‌و‌سازهای بی‌رویه است. حبیب اللهیان تصریح کرد: استفاده از زمین برای ساخت‌وساز با اجازه طرح‌های توسعه شهرسازی است که به تصویب کمیسیون ماده ۵ شهرها می‌رسد و اینکه گفته شود چون زمین داریم پس اجازه ساخت‌و‌ساز نیز داریم، درست نیست و برای این کار باید کاربری زمین مسکونی باشد.