عملیات پی‌ریزی خانه‌ مستاجران پایتخت آغاز شد

تدابیر ویژه برای جلوگیری از تجربه ناخوشایند پرند: آب و برق این بار همپای انبوه‌سازان می‌آید

گروه مسکن- ساخت‌وسازهایی که به سفارش دولت در شهر جدید پردیس برای اجاره‌نشین‌های ساکن پایتخت از سه ماه پیش شروع شده، بالاخره از زمین بلند شد. در این منطقه اواسط بهار امسال سه قطعه زمین خام با ظرفیت احداث ۸۰ هزار واحد مسکونی‌مهر به انبوه‌سازان واگذار شد طوری که به واسطه نزدیکی پروژه به تهران و قیمت آن، تاکنون به اندازه ۵/۱ برابر تعداد واحدها، متقاضی ثبت‌نام کرده و آمار اسم‌نویسی از افرادی که با تحویل مدارک مدعی شده‌اند مستاجر شهر تهران هستند از ۱۲۰ هزار نفر عبور کرده است.

گزارش «دنیای‌اقتصاد» از جزئیات مراحل ساخت این ۸۰ هزار واحد حاکی است: فعلا غالب کار در مرحله آماده‌سازی زمین (شامل حذف تپه‌های سنگی، تسطیح زمین و معابر‌کشی) است، اما اخیرا عملیات پی‌ریزی و اسکلت‌زنی حدود ۱۰۰۰ واحدمسکونی شروع شده و به این ترتیب پروژه از حالت زمین خام بیرون آمده است. در این پروژه به دلیل نیاز شدید به مدیریت زمان و تعهدی که وزارت راه‌وشهرسازی در ثبت‌نام‌ها بابت تحویل ۵/۱ ساله واحدها داده است، وزیر راه‌وشهرسازی هر دو هفته یکبار از مراحل ساخت بازدید می‌کند.

در بازدید اخیر علی نیکزاد، مدیر عامل شهر جدید پردیس در گزارشی از مراحل پیشرفت اعلام کرد: در پروژه ۳۵ هزار واحدی دره‌بهشت- که ظاهرا از دو پروژه بعدی جلوتر است- تاکنون اسکلت ۵۰۰ واحد زده شده است. در پروژه ۳۵ هزار واحدی کوزو نیز فونداسیون ۴۵ بلوک از ۵۱ برج ۱۴ طبقه ریخته شده و در پروژه ۱۰ هزار واحدی فاز۵ نیز تاکنون فقط فونداسیون ۱۰۰ واحدمسکونی ریخته شده است. مهدی هدایت همچنین گفت: در پروژه ۸۰هزار واحدی پردیس برای آنکه تجربه‌ پرند در تاخیر تامین آب و برق و گاز مسکن‌مهر و سرعت کم خدمات‌رسانی در مقابل آماده بودن واحدها برای افتتاح، تکرار نشود همزمان با شروع به ساخت واحدها، کار تامین خدمات سه‌گانه نیز آغاز شده و بعید است در زمان بهره‌برداری از این واحدها، مشکلی بابت آب و برق داشته باشیم.