همزمان با آغاز فصل تابستان و رونق ساخت و ساز کمبود سیمان در ایلام ساخت‌و‌ساز مسکن در این استان را با کندی مواجه کرده است. به گفته شهروندان ایلامی، کمبود سیمان در حالی که ساخت و سازها بیش از هر زمان در این فصل سال شدت می‌یابد، باعث خلل در روند کارهای عمرانی شده است.

یک شهروند ایلامی در گفت‌وگو با «ایرنا» می‌گوید: در حالی که این استان دارای یک کارخانه سیمان بوده اما شهروندان برای تهیه سیمان با مشکل جدی مواجه هستند.

شهروند دیگری می‌گوید: عوامل توزیع سیمان در ایلام براساس پروانه ساخت‌وساز اقدام به توزیع سیمان می‌کنند که این عامل باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان شده است.

معاون بازرگانی کارخانه سیمان ایلام در این خصوص گفت: سالانه ۶۰۰هزار تن سیمان در این کارخانه تولید می‌شود.

«علی رجبی» افزود: ماهانه ۵۰هزار تن سیمان تولیدی این واحد براساس تعهد، در اختیار مصرف‌کنندگان داخل کشور قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: براساس دستورالعمل وزارت بازرگانی، این واحد تولیدی ماهانه باید ۳۵هزار تن سیمان در اختیار سه بخش مردمی، صنایع سیمان‌بر و طرح‌های عمرانی استانی قرار دهد.

رجبی یادآور شد: علاوه بر این مابقی سیمان تولیدی این کارخانه براساس تعهدات داخلی بین استان‌های خوزستان، همدان، کرمانشاه و لرستان باید توزیع شود.

او خاطرنشان کرد: کارخانه سیمان هیچ‌گونه دخالتی در افزایش سهمیه سیمان مناطق ندارد و تنها وزارت بازرگانی سهمیه توزیع سیمان مناطق کشور را تعیین می‌کند.

این در حالی است که استاندار ایلام نیز معتقد است: سهمیه سیمان در این استان با توجه به حجم گسترده فعالیت‌های عمرانی باید افزایش یابد.

«علی‌محمد آزاد» می‌گوید: با وجود اینکه سهمیه ماهانه سیمان این استان ۳۵هزار تن تعیین شده و در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته، اما باز هم جوابگوی نیاز فعالیت‌های عمرانی نیست.

وی ادامه داد: حجم گسترده کارهای عمرانی در بخش‌های راه، آب و زیرساخت‌های شهری استان ایلام باعث شده که سهمیه سیمان زودتر از موعد مقرر به اتمام برسد.

او اظهار داشت: براساس نیازسنجی انجام‌شده، این استان برای تسریع در فعالیت‌های عمرانی لااقل ماهانه به ۵۰هزار تن سیمان نیاز دارد.

استاندار ایلام گفت: تاکنون مکاتبه‌های مختلفی با وزیر بازرگانی برای افزایش سهمیه سیمان استان انجام شده است.

آزاد ابراز امیدواری کرد، با افزایش سهمیه سیمان استان، زمینه لازم برای تسریع در فعالیت‌های عمرانی فراهم شود.