استاندار گیلان در مراسم افتتاح راه آسفالت منطقه تاریخی قلعه رودخان، گفت: قلعه رودخان یکی از بهشت‌‏های گمشده کشور است. به گزارش «ایلنا»، مهندس عبداللهی، استاندار گیلان، گفت: قلعه رودخان یکی از نقاط تاریخی و با قدمت کشور به شمار می‌‏رود که نیازمند توجه مسوولان امر است.

استاندار گیلان افزود: در گذشته به دلیل عدم ارائه فعالیت‌‏های رفاهی مناسب از جاذبه‌‏های این منطقه، بسیاری از افراد شناخت لازم را نسبت به این منطقه نداشتند، ولی امروز با خدمات و امکاناتی که در قلعه رودخان فراهم شده، می‌تواند پذیرای گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور وخارج از کشور باشد.

عبداللهی گفت: با ایجاد زیرساخت‌های مناسب می‌‏توانیم شرایط حضور گردشگران را دراین منطقه به وجود آوریم که این موضوع در بهبود بخشیدن به وضعیت معیشتی افراد ساکن در منطقه نیز موثر خواهد بود.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: منطقه تاریخی قلعه رودخان از استعدادها و ظرفیت‌‏های خوبی برای جذب گردشگر برخوردار است و به همین منظور باید استراحت‌‏گاه‌‏ها و مکان‌های اسکان با وضعیت مناسب و زیبا در مسیر راه احداث شود.

وی در ادامه افزود: مرمت بخش‌‏هایی از قلعه، نورپردازی دژ تاریخی و مسیر راه، ایجاد سرویس بهداشتی و آب‌رسانی و .... از جمله اقداماتی است که در راستای اجرایی کردن مصوبات جلسه سال گذشته کارگروه گردشگری در فومن انجام شده و بخش‌‏هایی نیز در حال اجرا و نیازمند زمان است.

درادامه این جلسه مهندس صادقی، مدیرکل راه وترابری استان گفت: راه قلعه رودخان یکی ار محورهای مهم گردشگری استان محسوب می‌‏شود که با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

مدیرکل راه وترابری استان گیلان افزود: طول راه آسفالت شده ۳ هزار و ۵۰۰ متر و عرض آن ۶/۵ متر است.