در اجرای آیین‌نامه گسترش بنگاه‌های کوچک اقتصادی زودبازده و کارآفرین، میانگین هزینه ایجاد هر فرصت شغلی در بخش مسکن ۱۱‌میلیون تومان و کمتر از سایر بخش ها بوده است. به گزارش خبرگزاری فارس از ابتدای اجرای آیین‌نامه گسترش بنگاه های کوچک اقتصادی زودبازده و کارآفرین تا پایان اردیبهشت

۸۶ ، ۶‌هزار و ۳۴۱ طرح با پیش‌بینی ۲۲۶‌هزار و ۸۹۷ فرصت شغلی و ۱۳‌هزار و ۸۰/۷۴۵‌میلیارد ریال تسهیلات از سوی متقاضیان بخش مسکن به بانک ها ارائه شده است.

بنابراین گزارش نظام بانکی کشور با تایید ۷۲‌درصد طرح های رسیده از بخش مسکن ۴‌هزار و ۶۰۱ طرح را تایید کرده و با ۳‌هزار و ۷۰۳ طرح یعنی ۵۸‌درصد طرح های معرفی شده به بانک ها قرارداد به مبلغ ۵‌هزار و ۵۹/‌۶۸۹‌میلیارد ریال تسهیلات و پیش‌بینی ۸۷‌هزار و ۷۲۰ فرصت شغلی منعقد کرده است. با پرداخت ۴‌هزار و ۶۱/۱۴۳‌میلیارد ریال تسهیلات در بخش مسکن، ۳‌هزار و ۱۳۶ طرح به بهره‌برداری رسیده و ۳۷‌هزار و ۶۳۰ فرصت شغلی جدید در بخش مسکن ایجاد شده است.

بنابراین گزارش، نظام بانکی ۷۲‌درصد مبلغ قرارداد های منعقد شده با بخش مسکن را به متقاضیان تسهیلات در این بخش پرداخت کرده است و هزینه ایجاد هر فرصت شغلی در بخش مسکن با اجرای آیین‌نامه گسترش بنگاه های کوچک اقتصادی زودبازده و کارآفرین ۱۱‌میلیون‌تومان بوده است.

این میانگین در بخش خدمات ۱۴‌میلیون‌تومان، در بخش صنعت ۲۷‌میلیون تومان و در بخش کشاورزی ۱۲‌میلیون تومان بوده است.