گروه مسکن- رییس انجمن بتن ایران اعلام کرد که بتن تولیدی در کشور از لحاظ دوام و کیفیت مغفول مانده و توجه کافی به این امر نشده است. «مهندس هرمز فامیلی» در گفت‌وگو با خبرنگار دنیای اقتصاد، با بیان اینکه هر فردی راجع به میزان عمر بتن در کشور به اظهارنظرها می‌پردازد، گفت که این اظهارنظرها فاقد مبنای اصولی و تحقیقات کافی در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه تولید سیمان کشور در سال‌جاری حدود ۴۰میلیون تن است، افزود: ۷۰درصد این مقدار برای تبدیل به بتن، مصرف می‌شود. فامیلی تصریح کرد: به طور متوسط هر مترمکعب بتن ۳۰۰کیلوگرم سیمان در خود دارد.رییس انجمن بتن ایران، تاکید کرد که اگر بتن به روش اصولی تهیه و تولید شود، عمر آن به بیش از یکصد سال بالغ خواهد شد در حالی که برخی بتن‌های تولیدی در کشور کمتر از ۴۰سال عمر می‌کند.

وی تنها راه افزایش عمر بتن تولیدی کشور و به تبع آن افزایش مقاومت‌ سازه‌ای در مقابل بلایای طبیعی از جمله زلزله را برخاسته از ارتقای سطح فرهنگی در بین سازندگان و مصرف‌کنندگان این محصول برشمرد.«فامیلی» با بیان اینکه انجمن بتن ایران، بیش از یک‌هزار نفر عضو حقیقی دارد، تعداد اعضای حقوقی این انجمن را ۴۲۰ نفر اعلام کرد و گفت که یک هزار عضو دانشجویی نیز در انجمن بتن فعالیت می‌کنند.