در آخرین نشست کارگروه مسکن و شهرسازی خوزستان، تهیه طرح جامع مسکن این استان به تصویب رسید. به گزارش ایرنا، در این نشست مقرر شد کمیته‌های تامین زمین، آماده‌سازی و تامین مصالح نیز به این منظور شکل گیرد.

اعضای کمیته نخست شامل روسای سازمان جهاد کشاورزی، بازرگانی، میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی و ثبت اسناد و املاک، مدیران کل منابع طبیعی، بنیاد مسکن، مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب و توزیع برق و نمایندگان فرمانداری‌های شهرستان‌ها است و معاون عمرانی استاندار و رییس سازمان مسکن و شهرسازی خوزستان به ترتیب ریاست و دبیری این کمیته را بر عهده دارند.

ریاست و دبیری کمیته دوم را نیز به ترتیب روسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سازمان بازرگانی به عهده دارند و اعضای این کمیته نیز شامل روسای سازمان‌های کار وآموزش فنی و حرفه‌ای و بهزیستی، مدیران کل کمیته امداد، بنیاد مسکن، تعاون و صندوق تعاون، جمعیت هلال احمر و بانک‌ملی به نمایندگی از طرف بانک‌های خوزستان است.

در این نشست رییس سازمان مسکن و شهرسازی خوزستان به وجود متقاضیان فراوان در بخش مسکن در این استان اشاره کرد و گفت: در چارچوب آیین‌نامه تامین مسکن اقشار کم درآمد در لایحه بودجه سال۸۶، طرح‌های ساخت مسکن اجاره‌داری بدون اخذ وجه زمین به مدت پنج سال و واگذاری حق بهره‌برداری از زمین به صورت ۹۹ساله پیش‌بینی شده است.

منصور الهی افزود: در طرح نخست، سهم خوزستان در سال ۸۶ ساخت دوهزار و ۱۱۱واحد مسکونی است که تاکنون برای یک‌هزار و ۹۸۴واحد از این میزان با انبوه‌سازان و سازندگان بخش مسکن قرارداد بسته شده است.

وی سهم خوزستان در طرح دوم را در سال‌جاری ۸۹هزار واحد عنوان کرد و گفت: از ۱۶۰هزار میلیارد ریال تسهیلات این بخش در کل کشور، هشت‌هزار و ۱۰۰میلیارد ریال مربوط به خوزستان است که در صورت وجود پتانسیل برای واحدهای بیشتر، از سهم استان‌هایی که توانایی جذب کافی ندارند کاسته و به سهم استان اضافه می‌شود.

مدیرکل تعاون خوزستان نیز در این نشست با اشاره به پیش‌بینی ایجاد ۳۰۰ تعاونی مسکن در سطح استان در سال‌جاری گفت: در این چارچوب ساخت مسکن برای ۲۱هزار خانوار پیش‌بینی شده بود که با توجه به استقبال مردم این رقم به ۳۰هزار خانوار

افزایش یافت.

محمدحسین چراغی افزود: از تعداد تعاونی‌های پیش‌بینی شده، تاکنون ۵۰تعاونی به ثبت رسیده و حدود ۲۰۰تعاونی دیگر در شرف تاسیس قرار دارند.