افتتاح پل عابر مجهز به پله برقی  و آسانسور برای معلولان

سازمان زیباسازی شهر با هدف فراهم ساختن امکانات و خدمات شهری برای معلولان، از پل عابر مکانیزه و آسانسوری خیابان دماوند، مقابل بیمارستان بوعلی بهره‌برداری می‌کند. به گزارش خبرگزاری فارس، معاون آموزش و امور مناطق سازمان زیبا سازی، با بیان این‌که یکی از مشکلاتی که شهروندان معلول و جانبازان برای استفاده از امکانات و خدمات شهری دارند، عدم مناسب سازی این خدمات با وضعیت آنان است، گفت: احداث و راه‌اندازی پل عابر‌پیاده مجهز به پله برقی و آسانسور طرحی است که با کاربردی شدن، از این پس معلولان و جانبازان نیز می‌توانند با استفاده از آن به سهولت از عرض خیابان عبور کنند.

مهدی گلشن با بیان این‌که جانمایی پل‌های عابر مکانیزه آسانسوری باید با دقت انجام شود، گفت: پل مکانیزه و آسانسوری که مقابل بیمارستان بوعلی در خیابان دماوند احداث شده است، می‌تواند برای تردد جانبازان، معلولان، بیماران، سالمندان، افراد کم توان و ... مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به این‌که پل مکانیزه و آسانسوری در خیابان دماوند این امکان را دارد که ویلچر معلولان را حمل کند، گفت: تلاش شده برای سهولت تردد معلولان از پل عرض استفاده شود تا با استفاده از پیوستگی حرکت از پیاده راه به پل عابر و همچنین ارتباط پیاده راه با سواره‌راه، تردد عابران با موانعی مانند جوی آب و... برخورد نداشته باشد.

معاون آموزش و امور مناطق سازمان زیباسازی تاکید کرد: این سازمان در نظر دارد در صورت امکان از پل‌های عابر مکانیزه‌ای استفاده کند که در آنها آسانسور و پله برقی به صورت توامان به کار رفته باشد.

وی افزود: برای ایجاد آرامش روانی شهروندان در استفاده از آسانسور پل عابر مکانیزه، از نمای شیشه‌ای در آن استفاده شده است به گونه‌ای که هنگام قرار‌گیری در آن فضای بیرون قابل‌رویت است.

گلشنی همچنین گفت: همزمان با افتتاح پل عابر مکانیزه و آسانسوری خیابان دماوند، پل‌های مکانیزه مجهز به پله برقی در سه نقطه، اتوبان تهران - کرج،‌ مقابل پیکان شهر، پل بزرگراه آیت‌ا... سعیدی، مقابل میدان میوه و تره بار و پل بزگراه مدرس، تقاطع میرداماد به بهره‌برداری می‌رسند.

این چهار پل عابر مکانیزه در تاریخ ۲۳خرداد ماه جاری با حضور مسوولان شهرداری شهر تهران، در کنار پل عابر مکانیزه و آسانسوری خیابان دماوند، مقابل بیمارستان بوعلی افتتاح می‌شود.