واکنش تئاترشهر به اتمام حجت میراث فرهنگی

مدیر اداره کل هنرهای نمایشی گفت: از سوی سازمان میراث فرهنگی هیچ پاسخی درباره تقاضای‌مان مبنی بر حضور یک مشاور در نوسازی و بهسازی تئاتر شهر دریافت نکرده‌ایم. حسین پارسایی به «ایسنا»،‌ گفت: اوایل امسال در نامه‌ای خطاب به سازمان میراث فرهنگی درخواست کردیم کارشناسی از سوی این سازمان برای ارائه مشاوره در زمینه نوسازی مجموعه تئاتر شهر حضور داشته باشد، اما تاکنون هیچ‌گونه پاسخی از سوی این سازمان دریافت نکرده‌ایم.

پارسایی تاکید کرد: مجموعه تئاتر شهر قرار است نوسازی شود و قرار نیست تغییر و تحول خاصی در آن انجام شود. اما اگر اقدامی در حوزه تخصصی میراث فرهنگی باشد حتما با هماهنگی این سازمان انجام خواهد شد.

مدیر اداره کل هنرهای نمایشی ادامه داد: نیازمند مشاوره تخصصی هستیم و امیدواریم از سوی سازمان میراث فرهنگی این همراهی انجام شود.

وی با یادآوری حفاری زمین مجاور پارکینگ تئاترشهر گفت: امیدوارم این فاجعه که تبدیل به بحران شده، با درایت سازمان میراث فرهنگی به عنوان متولی اصلی مجموعه تئاتر شهر، برطرف شود.

پارسایی گفت: خوشحالیم که سازمان میراث فرهنگی در زمینه نوسازی تئاتر شهر این‌گونه حساسیت نشان می‌دهد و امیدوارم درباره مساله حفاری زمین مجاور هم این حساسیت را داشته باشد.

در این زمینه مسوول دفتر فنی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران نیز گفت: تا زمانی که مدیریت تئاتر شهر طرح اجرایی خود را برای بازسازی و بهسازی این مجموعه هنری به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران اعلام نکند، هیچ مجوزی برای انجام کارهای اجرایی تئاتر شهر داده نمی‌شود.