معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: شهرداری‌ها موظفند با سیاست‌های جدید دولت در امر مسکن هماهنگ شوند. به گزارش «ایسنا»، مهندس صادق پورمحمدی در جلسه شورای مسکن استان قزوین با بیان این مطلب افزود: شهرداری‌ها باید در امر عوارض و ارائه خدمات شهری حداکثر همکاری را با سازمان مسکن و شهر‌سازی برای آماده‌سازی زمین داشته باشند.

وی سیاست دولت در امر مسکن را آماده‌سازی زمین و واگذاری آن به شرکت‌های تعاونی برای ساخت واحد‌های مسکونی عنوان کرد و افزود: سهم استان قزوین در مرحله اول از این طرح آماده‌سازی زمین برای ۲۵‌هزار واحد مسکونی است.

پورمحمدی با اشاره به این که موضوع تامین مسکن از سال گذشته به صورت زیربنایی در استان مطرح شده است، افزود: به زودی وضع مسکن از حالت فعلی در استان قزوین خارج می‌شود.

معاون عمرانی استانداری قزوین با تاکید بر ساماندهی تعاونی‌های مسکن در استان، از سازمان مسکن و شهرسازی خواست کلیه اراضی مربوط به دستگاه‌های دولتی را در محدوده شهر‌ها شناسایی و پس از آماده‌سازی این زمین‌ها، برای واگذاری به شرکت‌های تعاونی انبوه‌ساز اقدام کند.

بنابراین گزارش مهندس نادر محمدزاده، رییس سازمان مسکن و شهرسازی استان قزوین، نیز در این جلسه گفت: استان قزوین دارای ۷۰۰‌هزار خانوار شهری است که حدود ۲۰۰‌هزار خانوار از این تعداد فاقد مسکن هستند.

وی با اشاره به اینکه آماده‌سازی زمین و واگذاری به تعاونی‌های مسکن، گام موثری برای حل معضل زمین و مسکن در قزوین بوده است، افزود: ظرف دو سال آینده به میزان دو برابر نیاز شهر قزوین و تا شعاع ۲۵ کیلومتری زمین موردنیاز جهت ساخت و ساز تامین خواهد شد. وی افزود: برطرف شدن مشکل تامین زمین به معنای رفع کامل مشکل کمبود مسکن نیست، بلکه مردم می‌توانند با قیمت تمام شده یک واحد مسکونی که زمین در آن نقشی ندارد، صاحب خانه شوند.