محور کازرون در جنوب کشور با سرمایه‌ای معادل ۶۰‌میلیارد ریال به بزرگراه تبدیل می‌شود. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت راه و ترابری صادق افشار، معاون وزیر راه و ترابری در بازدید از چند طرح راهسازی در استان فارس، کلنگ آغاز عملیات بزرگراه تنگ ابوالحیات - قائمیه به طول بیش از ۲۴ کیلومتر با سرمایه ۶۰‌میلیارد ریال را به زمین زد.

وی با بیان اینکه طرح مذکور یکی از پرترددترین محورهای فارس را سامان‌دهی می‌کند، گفت: با توجه به اجرای طرح‌های نوین راهسازی، فارس به‌عنوان چهارراهی که شمال و شرق کشور را به جنوب و غرب کشور متصل می‌کند، نام گرفته است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: در مورد طرح‌های حمل‌ونقل جاده‌ای، توسعه راه‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه لایحه ساماندهی سوخت و حمل‌ونقل بین شهری تقدیم مجلس شورای اسلامی شده که در حال بررسی است.

مهندس سیدجلال حجازی، مدیرکل راه و ترابری استان فارس هم با اشاره به اینکه بیشترین طرح‌های راهسازی در این استان صورت گرفته است، گفت: هم‌اکنون ۲۱۰‌میلیارد تومان اعتبار به منظور راهسازی اختصاص یافته که این رقم از کل رقم طرح‌های عمرانی استان بیشتر است.