احداث 2000 واحد مسکونی اجاره‌ای آغاز شد

معاون امور مسکن بنیاد مسکن گفت: عملیات احداث حدود ۲۰۰۰ واحد مسکونی اجاره‌ای با متوسط زیر بنای ۵۰ متر مربع در سراسر کشور آغاز شد. جواد حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: طرح احداث ۵‌هزار واحد مسکونی اجاره‌ای در سراسر کشور پس از ابلاغ تفاهمنامه از سوی وزیر مسکن و شهرسازی در مرحله اول پس از شناسایی زمین با احداث ۲۰۰۰ واحد مسکونی آغاز شد.

وی ادامه داد: این واحد‌ها که متوسط زیربنای آنها ۵۰ متر مربع است قرار است در استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، ایلام، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس و هرمزگان احداث شود.

به گفته وی، ساخت این واحدها فعلا در استان‌های آذربایجان شرقی و فارس آغاز شده و باید تا ۱۸ ماه تحویل داده شود.

حق‌شناس گفت: برای واحد‌های مسکونی اجاره‌ای، دولت یارانه‌ و تسهیلات در نظر گرفته است، به طوری که برای هر واحد مسکونی ۱۳‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان تسهیلات در نظر گرفته است.

معاون امور مسکن بنیاد مسکن افزود: میزان سود تسهیلات بانکی احداث این واحد‌ها در بافت‌های قدیمی، شهرهای جدید با رعایت مقررات ملی ساختمان متفاوت خواهد بود، به طوری که برای واحد‌هایی که در بافت‌های فرسوده احداث می‌شود میزان سود بانکی ۲‌درصد کاهش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: واحد‌های مسکونی اجاره‌ای در استان تهران قرار است در شهرهای جدید احداث شود.

به گفته وی، سهمیه استان تهران ۶۰۰ واحد مسکونی اجاره‌ای است.

حق‌شناس خاطر نشان کرد: برای احداث ۵‌هزار واحد مسکونی اجاره‌ای در کشور قرارداد و توافقات صورت گرفته میان سرمایه‌گذاران با وزارت مسکن و شهرسازی این گونه خواهد بود که این وزارتخانه به تامین زمین به اضافه تامین تسهیلات دارای یارانه اقدام خواهد کرد و مابقی موارد و هزینه‌ها برعهده سرمایه‌گذار و آورنده سرمایه خواهد بود.

معاون امور مسکن بنیاد مسکن گفت: سازندگان بخش خصوصی و یا عمومی می‌توانند با مراجعه به وزارت مسکن و شهرسازی متقاضی احداث ۱۰۰ یا حتی ۲۰۰ واحد مسکونی اجاره‌ای و یا بیشتر باشند، بنابراین سازنده این واحدهای مسکونی می‌توانند پس از احداث و گذشت ۵ سال از مدت اجاره، این واحدهای مسکونی را فروخته و یا باز هم در حالت اجاره‌ای نگهدارند.