روند تخلفات مهندسان ناظر ‌سراسر کشور کاهش چشمگیری داشته است

گروه مسکن- رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، اعلام کرد که تخلفات مهندسان ناظر در سال ۸۵ به میزان قابل توجهی کاهش یافته که دلیل آن نیز آگاهی یافتن آنها از قوانین و مقررات بوده است. سیدمحمد غرضی به خبرنگار دنیای‌اقتصاد گفت‌ که بررسی میزان تخلفات مهندسان ناظر در سال‌های اخیر، مبین سیر نزولی آمار تخلفات آنها بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، یک‌هزار و ۱۵۰شهرداری در کشور موجود است، افزود: مجموعه فعالیت‌های شهرداری‌ها، به طور عام از سیستم اداری سنتی خارج نشده که امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور، شهرداری‌ها به سیستم اطلاع‌رسانی الکترونیک تجهیز

شوند.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، حیثیت این سازمان را در گرو سازماندهی و تربیت نیروی کار ماهر، اشاعه فرهنگ رعایت مقررات ملی ساختمان و استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در ساخت بناهای مسکونی دانست.

وی سازماندهی نیروی کار ماهر و تدوین قانون و تشکیلات نظام مهندسی را از جمله فعالیت‌هایی ذکر کرد که سازمان نظام مهندسی آن را در جهت وظایف خود انجام داده است.

غرضی تعداد اعضای مهندسان ناظر عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان سراسر کشور را بالغ بر ۱۴۰هزار نفر برشمرد و بدون اشاره به میزان حق عضویت هر یک از اعضا گفت که حق عضویت اعضا در استان‌های مختلف در هیات‌رییسه آن استان تعیین می‌شود.